We gaan even op dieet

17 responses to “We gaan even op dieet”

  1. pawi says :

    Maar eerst maken we even Siciliaanse Cassata, die in de vriezer bewaard blijft tot het diëten weer voorbij is.

    Snijd dunne plakken cake, druppel er wat rum of amaretto over en bekleed daarmee een ronde plastic bak.
    Bestrijk de cake met chocoladesaus, gemaakt van gesmolten pure chocola in een bodempje water, verrijkt met klontjes boter (monteren van de saus, houdt de saus soepel ook bij lagere temperaturen).
    Voeg roomijs toe, het liefst straciatella.
    Maak een flinke kuil in het midden en giet daar de rest van de chocoladesaus in.
    Dek het geheel af en zet in de vriezer.
    Een uur voor het serveren van dit lekkere nagerecht uit de vriezer halen en voor je het op tafel zet omkeren op een groot bord.

    Iedere gast zal vermoedelijk een tweede keer om een plak Cassata vragen, dus snij niet te dik.
    Glaasje dessertwijn of amaretto erbij?

  2. lidy says :

    Er ontstaat wel ruimte met zo’n dieet, Lummel.
    Die avatar van jou is wel heel bijzonder getroffen.:)

  3. pawi says :

    Probeer een foto toe te voegen…

  4. delallendelummel says :

    • pawi says :

      Kun je de foto ook direct importeren? In plaats van die links? Ik zie dat je mijn link hebt ingekort.
      Op photobucket wil ik meer fotoos publiceren, bij een volgend recept. Het zou jammer zijn als dan het hele album ineens moet worden aangeklikt.

      Misschien vraag ik teveel?

      • delallendelummel says :

        ik begrijp er even helemaal nix meer van pawi. Ik heb zoveel geprobeerd dat ik even het hele overzicht kwijt ben.

        Je kunt ook je foto’s naar mijn e-mail adres sturen. In je recept geef je dan aan waar de foto’s moeten komen. Ik zal het dan editten. Maar ik geef niet op, we zullen dat ding klein krijgen.

      • apensnitzel says :

        wat pawi volgens mij probeert te zeggen is dat hij met een html-code er zo in kan krijgen dat de andere niet eerst op de link hoeven te klikken maar er gewoon een foto bij de reacties staat.

        heb ik gelijk pawi?

  5. delallendelummel says :

    mar hoe gaat dat dan? Moet ik ergens een andere instelling gebruiken, of kan pawi dat zelf doen?

    • pawi says :

      Ja klopt apensnitzel. Die html code heb ik geprobeerd te kopieren en te plakken, maar dat pakte toch niet goed uit.

      Ik blijf ook proberen, want een keer moet het toch lukken. Of heb jij nog een hele handige tip? Als veertienjarige kun je het waarschijnlijk beter dan wij veertigers (en ouder).

  6. apensnitzel, een 14-jarige reageerder says :

    pff… gaat hij alles doorstrepen…
    daar ben ik niet zo blij mee
    hieronder het doorstreepte bericht (de toegestaande HTML codes zijn hieronder ook nog te vinden)

    [img] [/img] is de HTML-code voor een afbeelding.
    nu weet ik niet welke pawi gebruikt heb.
    en of Lummel dit kan veranderen of dat Lummel een hyperlink neer kan zetten en dat wij daar dan op klikken er een 2de browser opent (wel iets kleiner dan de grote natuurlijk) daar de url (website adres, boven in je balk waar je dingen typet) invoeren.
    maar voor de rest heb ik ook geen ideeën.

    ff een testje.
    [img]http://www.selectspecs.com/blog/wp-content/uploads/2009/

  7. apensnitzel, een 14-jarige reageerder says :

    ik blijf zo wel reacties plaatsen xD
    de test even opnieuw

    [img]http://www.selectspecs.com/blog/wp-content/uploads/2009/03/big-mac-extra-value-meal.jpg[/img]

    als dit nu geen afbeelding word is de HTML-code voor afbeeldingen (nog) niet toegestaan op de site en zou er misschien wat aan veranderd kunnen/moeten worden

  8. apensnitzel, een 14-jarige reageerder says :

    voor de mensen die het dan toch nog willen weten wat voor afbeelding ik plaats

    • pawi says :

      Eindelijk zie ik wat je bedoelt, apensnitzel.
      Dat afgebeelde maal, daar kan je soms echt naar hunkeren. Bijvoorbeeld als je met deftige mensen rondloopt in Parijs, die nog lang geen honger hebben en jij niet meer weet hoe nog een praatje vol te houden voor je ergens wat kan eten. Die mensen willen iets bizonders, jij wil dat ook wel maar houdt het niet uit. Geen boterhammen met kaas bij je? Dan is dit restaurant een uitkomst!

    • ©©,®? says :

      Le Royal wizz cheeze!
      (Oh, en wat is er mis met een gewone kliklink?)

      Klik!

Geef een reactie

