Soep koken, slaapkoppen

16 responses to “Soep koken, slaapkoppen”

  1. Marilou says :

    Geloof maakt zelfs soep van water + patatoes 🙂

    • pawi says :

      Er zit ook nog chicken en tomato in. Is dit een geloofsbrief van dr Hook etc?
      Wel rustig muziekje, en de jongens hebben er zelf duidelijk lol in.

      • delallendelummel says :

        goed luisteren pawi, de tomaten- en kippesmaak kwamen uit de soepsteen.

        De band was zoals altijd, stoned of dronken of allebei (volgens Jan Donkers op de VPRO Vrijdagavond show waar ik in die tijd naar luisterde)

  2. Marilou says :

    Met enkel een koppie thee erbij of een espressootje lig ik hierbij ook in een deuk. Wel zo voordelig.

  3. Apiedapie says :

    Grinnik, nog even en Jan kan zijn tent wel sluiten.

  4. apensnitzel says :

    al je gerechten klinken heel lekker 😀
    ik vind het ook grappig dat je bij de meeste/alle gerechten witte wijn gebruikt.
    ik heb wel 1 kleine tip die zelfs heel misschien nog van pas kan komen 😀

    Tip:
    je zou overal neer kunnen zetten wat het ongeveer gaat kosten.
    voordat één van de lezers denkt ”jummie, dit gaan we maken” en ze dan als ze de helft van de producten hebben er achter komen dat het toch wel duur is en dat ze het zich eigenlijk niet kunnen veroorloven.

    • delallendelummel says :

      Goede tip apensnitzel, ik zal het proberen. Ik kan echter alleen de prijzen geven die ik in Frankrijk gewend ben, ik woon in de Parijse regio

      Welkom op het blog. De bedoeling is dat het zo open mogelijk wordt. Ik nodig je hierbij uit om ook recepten in te sturen. Muziek en foto’s mag ook.

      • apensnitzel says :

        dankjewel 😀

        ik weet nog wel een lekker recept zal morgen het huis even overhoop gooien om hem te vinden 😉

  5. apensnitzel, een 14-jarige reageerder says :

    waar kan ik mijn recepten naar toe sturen?

    • delallendelummel says :

      Je kunt recept als reactie sturen, daarna promoveer ik hem tot bericht en verzin er een titeltje voor, of een muziekje of een grap.

      Bedankt trouwens voor de moeite die je genomen hebt. Ik waardeer het zeer en ik denk pawi ook. Tot ziens apensnitzel. (klinkt als een gerecht trouwens)

  6. apensnitzel, een 14-jarige reageerder says :

    lummel

    je zou het kunnen proberen 😉
    word op drasties (hoe ik jou gevonden heb) ook al hartelijk verwelkomt door pawi 😀

  7. apensnitzel says :

    Aardappelkoek met spek (simpel maar lekker)

    ingredieënten (voor 1 koek):

    750g vastkokende aardappelen van gelijke grootte
    75g doorregen spek
    75g margarine
    zout
    peper

    1. Was de aardappelen kook ze bijna gaar in ruim water met zout, giet ze af en laat ze afkoelen. Schil ze en rasp ze op een grove rasp. Breng de aardappelrasp op smaak met zout en peper.

    2. Verwijder het zwoerd van het spek en snijd het spek in blokjes. Verhit de helft van de margarine in een gietijzeren pan en bak het spek daarin uit. Verdeel er vervolgens de aardappelrasp over.

    3. Druk het mengsel met een spatel plat. Doe de rest van de margarine in de pan en bak de aardappelkoek op een laag vuur tot de onderkant mooi goudgeel van kleur is.

    4. Maak de aardappelkoek los van de rand van de pan en laat de koek op een bord glijden. Keer de koek met behulp van een tweede bord, laat hem weer in de pan glijden en bak ook de andere kan goudgeel. Doe de koek dan over op een groot bord en serveer direct.

  8. Apiedapie says :

    Ah! Geen lummelrecept, maar eentje van een 14-jarig kokje. Smullen hoor. Ik mis alleen hoeveel het kost …

  9. ©©,®? says :

    Leuk liedje! Doet me denken aan de ‘stenensoep’ van Jan Cremer:

    “Ik had een grote pan met zorgvuldig gewassen kiezelstenen. Klopte tegen etenstijd aan elke voor mij op dat tijdstip gesloten deur. ‘Ik ben stenensoep aan het maken, heb jij misschien een Maggiblokje voor me?’,’Een beetje gehakt?’, ‘Een stukje prei?’ Iedereen kwan, inwendig lachend, naar de mafketel kijken die stenensoep maakte en bracht wat mee. Proestend verlieten ze mijn armoedige souterrain waar het inmiddels lekker begon te ruiken. Ik haalde de stenen uit de pan en hield een prima soeppie over.”

    Uit het voorwoord door Jan Cremer van ‘Gratis en toch voor niks’ van Rik Zaal uit 1973, hetzelfde jaar waarin de plaat van Dr. Hook uit kwam…

    Het verhaal zelf speelt in Cremer’s Arnhemse academietijd, 1956/57.

    • Marilou says :

      Mag ik even aansluiten bij CCR? Ik kwam even langs om te zeggen dat ik dat liedje van dr Hook nog steeds echt geweldig vind en nog regelmatig onder de douche zing. Vind die truc van Jan Cremer ook errug mooi!
      Misschien kom ik hier nog eens vaker kijken. Op Drasties ben ik even niet meer omdat ik sommige dames (en heren) wel erg kattig vond doen en enkelen zelfs onprettig gestoord. Dan maar een forumpje verder.
      Dit blog vind ik wel leuk. Ik hou wel van dingen aan elkaar koppelen met muziek , plaatjes en praatjes. Da’s gewoon heel creatief.

  10. delallendelummel says :

    welkom Marilou,

    dit is een plezier blog. Eten drinken, luisteren, kijken, alles wat je wilt. maar vooral lekker eten

Geef een reactie

