Nieuw in dit theater

Dit weekend gaan we met sjalotjes, witte wijn, crème fraiche, boudin blanc en geitenkaasjes aan de slag.

recepten gekregen van twee vrienden, die in het dagelijks leven kok in Frankrijk zijn.

9 responses to “Nieuw in dit theater”

  1. apiedapie says :

    Geitenkaasjes!!! Kan je wel. Gemenerd! Die zielige geitjes!!! Afslachten en dat alleen maar om hun kazen op te vreten. En de rest zeker weggooien. BRUUT!!! Moet je mij nemen, als je durft. 😦

    • Ilona says :

      Apie en lummel!

      😀

      • Klare taal says :

        Lummel, ik waardeer je gedurfde uitdagingen, maar die boudin
        blanc gaat wel ver, a mon humble opinion.
        Tripes de Caen , gésiers twijfels hmm, mij niet gezien.

        Kalfslever, ris de veau sur canapé , dat kan me nog wel bekoren.
        Wel krokant gebakken natuurlijk.

  2. delallendelummel says :

    leugenaar! Ik gooi de arme geitjes helemaal niet weg. Die eet ik ook op!

  3. delallendelummel says :

    Klare Taal!!

    Welkom terug! Boudin Blanc is Boudin voor beginners. Er komt geen bloed aan te pas (ik ben een liefhebber van de echte boudin noir en zeker de boudin antillais. Ik eet in Nederland ook heel graag gebakken bloedworst met appeltjes) Maar een zacht, wit boudintje! Morgen het recept.

    • pawi says :

      Ris de veau en kalfslever…

      Ik wilde iets met kippenlevertjes doen. Morgen het recept. Maak alvast voor de bijgerechten rode kool met ui/appel/kruidnagel/zout/peper klaar en schil wat aardappelen om puree van te maken. Koop behalve de levertjes ook spek of bacon, ui had je al, port of cognac, boter en bieslook. Room en nootmuskaat voor de puree. Volgens mij heb je dan alles.

      Of het een fotogeniek gerecht is moet nog blijken.

      • ©©,®? says :

        Ben benieuwd naar morgen!

        Trouwens: Het schillen der erpels kan achterwege blijven bij het gebruik van een pureeknijper: een soort reusachtige knoflookpers waar de gekookte piepers in gaan. Het velletje blijft in de pers achter en is simpel te verwijderen.

        Bij Ikea hebben ze een goeie voor –ik meen– een tientje. Bij kookwinkels zijn ze een stuk prijziger.

        It works like a dream: niet alleentijdbesparend, maar met beslist ook pureekwaliteitverhogend! Bij mij hangt ‘ie naast de rasp en de soeplepel, en niet voor de sier. Een aardappel/groentenpureetje is dan snel gemaakt, met bloemkool, zoete aardappel, aardpeer, venkel, meiraap of –van de week nog– schorseneren.

        Daarnaast heb ik een ‘Millecroquettes’ en staan aardappelkroketjes ook geregeld op het menu.

        Nog één tip: schilletje foelie en theelepel zout in een beker melk en die opwarmen tot bijna-koken in de magnetron op half vermogen (dus dubbele tijd). En éérst de melk bij de aardappels, dan pas de boter, maar dat is inmiddels wel algemeen bekend dacht ik.

        Happy Cooking!

Geef een reactie

