kookwedstrijd

U heeft over de volgende gereedschappen de beschikking:

– Mandoline

– Frituurspaan

– Soeplepel

– Pureeknijper

– Ronde Bakkerijzeef

– Citroentrekker (zesteur)

U moet een recept verzinnen waar alle gereedschappen op een zinnige manier gebruikt moeten worden.

Om het moeilijker te maken (dank u ©©,®?) mag iedere deelnemer van te voren een andere verplichting aandragen. Als alle deelnemers hun bijdragen hebben geleverd gaat de wedstrijd van start.

U mag natuurlijk alle andere traditionele gereedschappen zoals vorken, messen, hamers en sikkels gebruiken. De hierbovenstaande dik en scheef gedrukten zijn echter verplicht.

De winnaar mag een keer uit eten gaan met wie hij/zij wil.

10 responses to “kookwedstrijd”

  1. Apiedapie says :

    Het rubriekje “likes this post” indrukken is pure luiheid. Ik weet het. Maar die mandoline, daar kom ik niet uit. 😦

  2. ©©,®? says :

    Ik doe mee ‘hors concours’: als er maar één persoon lekkerder door gaat eten is dat mijn overwinning.

    Hopelijk kom ik niet over als een kooksnob –wat ik beslist niet ben!– en maak ik duidelijk hoe een paar hulpstukken –en wat aandacht voor het gebruik ervan– uw menu voor altijd kunnen verbeteren. (Zo ging het bij mij althans. En nog steeds bestaat mijn basis uit ui, tomaat, knof, kruiden, specerijen, iets vlezigs of een ei, vet, zetmeel en wat groens. Waar je honderdduizend verschillende gerechten mee kunt maken, met behulp van. –Het begon bij mij allemaal met de kunst der coupage: alleen al iets als ui kun je op tientallen manieren snijden en voorts op honderden manieren toebereiden, met telkens een ander effect of aspect.–)

    Ook zonder mandoline was ik gelukkig, maar ik ben blíj dat ik ‘m heb…

  3. Klare taal says :

    Heerlijk die winkel van DEHillerin, die eerste eigenaar had vast een abonnement
    op het Wereldtijdschrift van Elsschot, gezien de prachtige , wervende teksten
    waarmee hij zijn artikelen aanprijst.

    • pawi says :

      Ja Klare taal, je kunt er terecht voor juist dat keukengerei waarvan je nooit wist dat je het miste.
      Een louche, die ik graag bij me heb in de keuken, zie ik daar helaas niet.
      En ook niet de minigarde om mijn champagne van belletjes te ontdoen.
      Waar gaat dit heen?

      • delallendelummel says :

        Het is een van de mooiste winkels in de wereld. Alles is op rekken gedonderd, ze doen nix aan design. Maar alle verkopers kunnen koken en geven advies, of discussieren. Nix is geprijsd, je moet alles vragen en dan komt er ook nog btw bij, of weer niet, je moet références zoeken, maar ze hebben de mooiste spullen in de wereld.

  4. delallendelummel says :

    het ruikt in die winkel naar een bibliotheek, pawi. Hout, papier, stof.

Geef een reactie

