Pepermolenaar

 

Mooi geluidje hè? Dat heeft nix meer te maken met de twee tact Peugeootjes uit mijn jeugd.
Original Video – More videos at TinyPic

8 responses to “Pepermolenaar”

  1. delallendelummel says :

    misschien kunnen we een filmpje van een pureeknijper tegemoet zien.
    (de peugeot pepermolenfim is met mijn I-phone 4 gemaakt)
    Met tinypics gaat dat dus goed

    • pawi says :

      Oh, dat geluidje. Precies als mijn HermandenBlijkermolen met batterijen. Ook dezelfde precieze lichtval op het te bepeperen gerecht.

      Ik verlang zó naar de tijd dat die molen leeg is en ik weer gewoon kan draaien. Dàt geluid, vang dat maar eens met een filmpje.

      • ©©,®? says :

        De Blijker is –was?– een KOK. (Weet nog goed dat toen ik hem ging feliciteren met zijn eerste ster mijn joint bij de ingang achter moet blijven (bij weggaan netjes terug) maar dat na de shampoo en tarte de bordjes ondersteboven gingen en meneer zèlf langs kwam met Peruaans poedersuiker. Dikke scheppen: Paul de Leeuw deed ook mee…

        Herman is een hork, en los daarvan: ik snap zijn status niet. Zelf eet ik alleen zijn ‘after hour’-shit (table duh!) en betaal (een beetje0 zwart geld. (aan het personeel: voor extra’tjes. Herman zelf heeft nog slaag van me tegoed. Zijn zeevisopvolger van De Engel noemde hij ‘Zeezout’ terwijl ik opteerde voor ‘De Hengel’. Nuja, ik hoef nog steeds alleen de drank af te rekenen als ik er kom. En dat is eigenlijk nooit meer, sinds David Crouwel weg is.)

        Nuja, gods-kolere!

    • ©©,®? says :

      Op korte termijn ga ik een digitaal fototoestel voor eigen gebruik aanschaffen.
      Dat geeft mij de kans om eens een plaatje te plaatsen: exact de reden dat ik zes jaar geleden mijn digitale camera de deur uit heb gedaan. Plaatjes: ik prefereer praatjes.
      (En ik heb eens een student –onherstelbaar– laten falen op een eindexamenpropositie ‘iedereen kan tegenwoordig fotograferen’: ze bedoelde dat iedereen de middelen heeft; het ontbreken van visie en vaardigheden (‘skills’) had ze over het hoofd gezien in haar propositie, naast dat ‘iedereen’ niet werkt. (Net als ‘nooit’ en ‘altijd’: vraag maar aan je partner.)

      Likje: mon ami Kurt Elling , in een totaal niet relevant –maar geil– nummer (niet relevant voor zijn oeuvre, wel voor zijn stijl), The Joker –van mon autre ami Steve Miller. Leipe shit, check zijn –Kurts– repertoir! (ik zag ‘m –Elling– vorige week: sick!!! happy!!! bar!!! Die man kan wat: zingen!
      http://www.youtube.com/watch?v=zEhIEbheMqo Bijna net zo mooi als Vic Godard, maar dan héél anders…)

      • delallendelummel says :

        dit was mijn eerste film, en ik vind hem erg goed. Alles netjes in beeld, het geluid is uitstekend en er zit ontegenzeggelijk beweging in de film. Deze beweging is essentieel voor de inhoud: bepeperen is beweging. Van boven naar beneden en van links naar rechts. Commentaar was niet nodig: iedereen ziet wat hier gebeurt. Iedereen weet waarom het gebeurt. Het is als hetware een bewegingsbeleving. De laatste hand aan aan het maal. Wat daarna gebeurt wordt in het ongewisse gelaten, gaat hier gesmuld worden of wordt het gerecht gelijk in de vuilnisbak gemikt? De beweging maakt plaats voor overweging.

    • pawi says :

      Animatie, beeld, geluid, grime, kleding, licht, montage, productie, script, régie, spécial effects, uitbrengen op internet, belangrijkste acteur:

      Lalu!

      Dat doet niemand je zo een twee drie na.

    • pawi says :

      Van boven naar beneden en van links naar rechts, dat is een heel oude traditie. Moet je eens opletten als de Papa weer bedankvoordiebloemen zegt. Binnen een maand op de televisie.

  2. ©©,®? says :

    Dat ding maakt hetzelfde geluid als Robocop; hoe kewl is dàt?!

    (Twenty Seconds To Comply… Hier de –legendarische, eenmalige– hiphop-hit van Paris: The Prodigy is hierop gebaseerd! Niet voor meisjes en mietjes, ik waarschouw maar vast…)

Geef een reactie

