Ei

Eieren verstoppen zoals Roos Ouwehand dat deed ?

Het is even een werkje maar het resultaat is prima.

De vulling :

Zes kwarteleitjes 3 minuten in kokend water laten garen. Laten schrikken onder koud stromend water.

Een ons doperwtjes 3 minuten in kokend water laten garen. Afgieten.

Vier artisjokbodems in kleine stukjes snijden.

8 muntblaadjes in kleine reepjes snijden.

Een ons zachte geitenkaas verbrokkelen.

Een sjalot en een teen knoflook pellen en snipperen.

Fruit sjalot en knoflook zacht, voeg doperwten toe en laat deze nog een paar minuten nagaren. Vuur kan uit.

Verwarm oven voor op 175 graden.

Het deeg :

Vier kippeneieren met halve theelepel zout opkloppen. 50 gram zelfrijzend bakmeel hierdoor scheppen. Scheut voor scheut 125 ml warme melk doorroeren. Mixer weer aan, in dunne straal al kloppend 100 ml olijfolie toevoegen. Nog twee minuten mixen op hoogste stand.

Muffinvorm invetten.

Vulling  behalve de kwarteleitjes door deeg scheppen.

Vormpjes vullen met mengsel en hierin de kwarteleitjes goed verstoppen, ik deed er een per vorm. In de oven laten gedurende een half uur, of iets langer als de muffins groter zijn. De vorm die ik gebruikte komt uit Chicago, voor Nederlandse begrippen supersize.

pawi

3 responses to “Ei”

  1. Apiedapie says :

    Hoe lang blijven die kwarteleitjes eigenlijk goed? Je hebt er nu nog 8 als ik goed geteld heb. Tenzij je tussendoor gesnoept hebt, of er een paar uit je handen hebt laten vallen.

    Ik heb overigens een hok met kwartels in de tuin gehad. Heb ze dus zelve mogen rapen (de eitjes). Tot mijn zoon het hokje openzette, denkende dat kwartels evenmin als kippen niet goed konden vliegen. Frrt frrt, nooit zal ik het blijde geluid van snorrende kwartelvleugeltjes vergeten; we zagen de beestjes hoog boven ons verdwijnen, om nooit weerom te keren.

  2. pawi says :

    Apie, ik had een doosje met 18 eitjes. De overige 12 doe ik in oneerbiedig in een omeletje, volgende week ga ik op vakantie en na terugkeer zullen ze niet meer goed zijn.

    Wij hebben jaren achtereen elke keer een jong kauwtje gered en opgevoed, in de hoop dat er eentje tam zou blijven. Elke lente vind je wel zo’n vogel die het dreigt te verliezen van de natuur, uit het nest gevallen, door een kat geroofd. Een keer leek het te lukken. Het kauwtje bleef drie dagen achtereen ook buiten het hok op de schouder zitten. De vierde keer zette hij/zij zich af en verdween in de groep kauwtjes die rond de kerk ravotten. Daar waren we opgelucht over, dat het beestje niet werd verstoten.

Geef een reactie

