Gaat lummel naar blogsems?

Ik ben aan het proberen of het mooiste kookblog ter wereld naar Blogsems kan verhuizen. Zoals jullie weten ben ik een beunhaas waar het IT betreft. Ik probeer, doe het fout, probeer te begrijpen waarom ik het fout gedaan heb etc.

Een vraag aan mijn trouwe volgers: zijn jullie er voor/tegen/maakt nix uit? Als het lukt mag ik de oude reacties naar blogsems copieeren?

9 responses to “Gaat lummel naar blogsems?”

  1. delallendelummel says :

    Tuinbonen Salade:

    1 kg gekookte en schoongemaakte tuinbonen (eerst koken, dan afkoelen en schoonmaken, dat gaat het snelst)
    1 ui
    Vinegrette
    Mayo, zout-peper

    Uitje heel fijn snijden mixen met 50 ml vinnegrette en 100 ml mayo. 15 min laten staan (dat haalt het scherpe van de uit)Afgekoelde tuinboontjes erbij en klaar is kees.

    Vinnegrette:
    In een leeg jampotje (met deksel): 4 teentjes knoflook, 1 el mosterd, 1 el suiker, 1 el azijn, zout, peper, wat gedroogde peterselie (om het dik te maken), 250 ml olie (liefst maisolie, olijf olie geeft het een wat ranzige smaak). Deksel op de pot, flink schudden totdat het dik wordt, klaar.

    Omdat je het heel goed en lang kan bewaren (ijskast) maak ik altijd een liter of meer. Omdat dit een “basis” saus is kan je er heel makkelijk variaties op maken. Als je de volgende ingredienten toevoegt krijg je een heel ander smaak:

    Confiture
    Mayonaise
    Tomatenpuree & room
    Verse kruiden (oregano, of koreander)
    etc.

    Jaju

  2. pawi says :

    De lamsbout van Jaju wordt zeker als spam gezien hier. Hoewel dat een recept was van ongeëvenaarde simplesse en schoonheid.

    Dat je drie dagen niet in het openbaar moest verschijnen vond ik een aantrekkelijke bijwerking. Lekker thuis blijven. Muziekje op, boek op schoot, kan ook in de tuin of op het balkon…

  3. pawi says :

    Ik heb het gezien en ik ben onder de indruk.

    De foto, het recept, het feit dat je hebt kunnen verhuizen en bovendien dat je iets op Blogsems zet waar je zelf nou net niet van houdt…

    Mijn gelukwensen! Ook op blogsems een felicitatie waard!

  4. pawi says :

    Lalu,
    Misschien moet je toch maar even hier blijven. Op Drasties zijn er nog veel onderhoudswerkzaamheden.

    Als je verhuist beveel ik aan mee te nemen: het recept van Roti door CC,R en mijn recept voor Sokrates zijn beker. Naast je eigen recepten, dat spreekt voor zich. En al je eigen favorieten natuurlijk.

  5. Apiedapie says :

    Ik ben er niet voor, maar je moet het zelf weten. ’t Is hier (voorlopig in ieder geval) nog een stuk mooier en verzorgder, en je hebt hier alles in eigen hand. Daar ben je overgeleverd aan de luimen en grillen van een geheimzinnige websitebeheerder en een Russische IT’er. Maar als je het doet, mag je uiteraard mijn reakties mee-copieren, of reacties mee-kopieren zoals sommige mensen zeggen.

    Vergeet niet af en toe bij mij te komen kijken. Volgende week heb ik een werkelijk prachtige bijdrage, ook qua vormgeving, over De Schrijvende Rechter. Met zijn instemming nog wel. Volgende week, nog even geduld. Ik zit zelluf al helemaal te popelen, heb het zojuist klaargemaakt, maar er moet eerst nog een ander bloggie doorheen i.v.m. met een themadag van (v/h) het vkblog. Loyaal apie ben ik toch soms.

Geef een reactie

