1 Mei

Een franse traditie. Op 1 mei schenk je deze bloemetjes aan je vrienden.

14 responses to “1 Mei”

  1. Apiedapie says :

    Jij eet ook alles.

  2. delallendelummel says :

    Ik heb nix geweigerd Ilona, ik heb alles gegeten wat me aangeboden werd: gebakken kwal, kwal in saus, eendepootjes, eendetongetjes,

    • Ilona says :

      Dat zou ook niet netjes zijn. Ze vroegen ons wel wat onze ‘taste’ was. Geen insecten een meelwormen aub.

      Hm, gebakken eendenpootjes: lekker, maar gebakken eendenvoetjes leek me niet zo. Varkensoortjes mochten ze ook houden.

      Je hoeft ook niet alles te eten, en een beetje laten staan getuigt ervan dat er genoeg voedel is klaargemaakt; etiquette.
      Maar varkensingewanden in eendenbloed vond man niet te versmaden.
      Jij ook?

      • delallendelummel says :

        dat hebben ze me niet aangeboden, maar dat lijkt me lekker…

      • Apiedapie says :

        Brrr, herinneringen komen nu weer bij me op. Ik heb daar nooit iets echt geweigerd, meer weggemoffeld, of ‘vergeten op te scheppen’, ook een keertje ineens even opgestaan om mijn, eh, neus te poederen. Hihi. Komt echter steeds meer begrip voor, naarmate ze meer met Westerse mensen omgaan. Ik bedoel maar: ze eten nu zelfs sushi, wie had dat jaren geleden kunnen denken. Alles dat rauw was, was barbaars.

  3. Lidy says :

    Wat een aardige traditie is die Franse traditie!…

  4. Apiedapie says :

    Ik zocht een recept voor heilige boontjes.

  5. ©©,®? says :

    Dat ‘blogsems’ is een faal, en nu wordt het hier ook akelig stil. Jammer!

    (Fuckin’ lekkere ‘betteraves’ klaargemaakt onlangs. Met ‘cornichons’. En mayonnaise. Onder andere. Nuja, om met De Vos te spreken…–en da’s niet Devos Lemmens, hoewel niks mis mee– nuja, een heerlijk gerechtje!)

    • pawi says :

      Bietjes, sla, wortel, mayonaise, augurkjes… kan ook allemaal als je kampeert. Op de foto prominent aanwzig: gekookte eitjes. Gepeld en in vieren gesneden.
      Feestmaal!

  6. pawi says :

    Die Jasmijn was zeker niet aan te slepen voor je vrienden, Lalu.
    Waar haal je het vandaan?

Geef een reactie

