Wat doen we met de restjes?

Dit is voor de rubriek leftovers, die Lalu ongetwijfeld ook als categorie opneemt in zijn blog.
Het gebeurt we eens dat je gebakken kippenlevertjes met spek en ui eet. En dat er wat overblijft.
Als je dan toevallig ook nog wat port en boter in huis hebt, en peper en zout, dan kun je er wat mee.
Wat kun je er dan mee? Paté.
Versieren met laurier. In de ijskast een week houdbaar. Heerlijk op geroosterd stokbrood, maar ook op boterhammen de je meeneemt voor een wandeling of picknick.
Garneren met aalbessen als je het aan je gasten aanbiedt, smaak en kleur passen goed.
pawi

http://youtu.be/D4R9FiKE0Tk

4 responses to “Wat doen we met de restjes?”

  1. Klare taal says :

    pawi, dit is echt een oldie, maar blijft lekker.
    eigenlijk maak ik al jaren geen kippe(n) levers meer, waarom ik weet het niet, er was ooit een hetze, vandaar
    misschien. Tsja , het is jaren een succesnummer geweest, maar nouvelle cuisine galoppe, misschien moeten we wel moleculair. Hoewel Bulli gaat sluiten.

  2. Apiedapie says :

    Njam, ben dol op pate. Niet op kippenlevertjes. Dus ze verstoppen lijkt me een prima plan. Ga ik ooit eens doen, als ik kippenlevertjes eet en restjes over houd. Het jammere is alleen dat ik nooit kippenlevertjes eet. Omdat ik er niet van houd. Kan dit ook direct, zonder de omweg van die restjes? Dat je het dus doelbewust voor de pate koopt, bedoel ik? Graag een antwoord.

Geef een reactie

