Even een voorraadje pistou maken

Ik leerde het van vrienden uit Gentilly, Ze namen het mee toen ze bij ons zouden  logeren en nog niet wisten of je in Nederland nog iets anders dan aardappelen at.

Altijd goed, pistou voor de zekerheid meenemen.

Recept:

Een ons basilicumblaadjes

Twee knoflooktenen, uit de knijper

Zongedroogde tomaten die weer in de olie zijn ingelegd

Oude kaas, geraspt

Pijnboompitten

Olijfolie


Doe alle ingredienten in de keukenmachine, scherp mes onderop

Doe het mengsel in een mooi potje

Haal eruit wat erin zit. Het is het beste dat een aardappel zou kunnen overkomen. Maar ook pasta, kaas, tomaten, brood…

het wordt allemaal NET iets beter met je eigen pistou.

Pawi.

3 responses to “Even een voorraadje pistou maken”

  1. Apiedapie says :

    Brr, op die foto’s ziet het er heel smerig uit. Maar in het echt vast best wel lekker.

    By the way, ik moest aan dit blog denken toen ik vandaag deze column las op de NRC: http://weblogs.nrc.nl/thuiskok/2011/06/16/seks-muziek-en-barbecuesaus/

  2. delallendelummel says :

    Ik had het ook gezien Apie, ik heb gereageerd maar sta in de moderatie.
    Maar daar ga ik geen heisa om maken

  3. ©©,® says :

    Gentilly? Doet me denken…
    Gaat ook prima bij Gebraden Haan: http://www.youtube.com/watch?v=4b-by5e4saI
    (Ahhhh, het had zo mooi kenne zijn! Met Buddy ook, enzo…)

Geef een reactie

