tarte à la moutarde

Dit is één van mijn lievelings weekend gerechten. Heel gemakkelijk et onverstelbaar lekker. Eet niet alles meteen op want het is de volgende dag koud nog net zo lekker veel lekkerder.

Boodchappenlijstje:

4 tomaten

8 plakjes Goudse kaas

150 gram gerapste kaas

Een paar eetlepels scherpe mosterd

1 pate brisée

2 komkommers

1 doosje zwarte schoensmeer

Aan de slag:

Leg de pate brisée (heb ik gewoon in de winkel gekocht, maar je kan het ook zelf maken) in een bakvorm. Prik er met een vork gaatjes in. Smeer flink veel scherpe mosterd op de bodem. Daarna de plakjes kaas erop. Ontvel de tomaten en snij ze in plakjes. Zout en peper naar smaak. Nu de gerapste kaas erop.

U had natuurlijk de oven voor moeten verwarmen op 6 (180°).

Zet het gerecht in de oven en laat het 30/40 minuten gaar worden.

6 responses to “tarte à la moutarde”

  1. Apiedapie says :

    Holy molie! Weer fout gedaan en die rotoven te laat voorverwarmd. Zet dat nou eens bovenaan, man! Ik was zo boos dat ik de hele zaak in de afvalemmer heb gekieperd. Nou is taart met mosterd net zoiets pervers als een hotdog met slagroom, dus dat was eigenlijk wel prima zo.

    Gaarne – let op de witregel – de bood(hier had een s kunnen staan)chappenlijst corrigeren. Of kan je de s niet meer zeggen vanwege die keihete mosterd?

  2. Apiedapie says :

    Nou, je wordt bedankt. Ik heb een fles wijn opengetrokken, cd’tje opgezet en wel een half uur gewacht. Er gebeurde helemaal niets. Dat spul ligt nog steeds in de afvalemmer.

  3. Klare taal says :

    Lalu,
    Ik heb altijd al een zwak gehad voor recepten waar te veel ingredienten moeten worden aangeschaft. Waar blijf je ermee, wat doe je ermee?/ Toch maar in het gerecht storten?

    Dat heb ik nooit aangedurfd, maar mijn fantasie ging heel ver.
    In dit geval waren het slechts twee komkommers, in dekomkommertijd.

  4. Corja says :

    Mooi. Nu heb ik ze allebei!

Geef een reactie

