Spy Cake

Image

In het midden achter op de foto van het buffet van Julie ziet u een chorizo cake. Dat hapt lekker weg bij borrels en buffetten. Het volgende recept is van Julie zelf.

Ze stuurde me naar de winkels

en liet me het volgende naar huis brengen: 250 gram bloem, 4 eieren, 1 zakje gist, 10 cl olijfolie, 10 cl melk, 150 gram Gruyère, paprikapoeder, 300 gram chorizo, 150 gram comté, 2 tomaten, 3 sjalotten. 

Toen ik hijgend terug kwam met de boodschappen gaf ze me een blikje bier, een glas en stuurde me de keuken uit. Gelukkig stond de I-pad aan, die ik met mijn I-phone kan bedienen zodattie filmt. (echt waar das lachen, my name is Lummel, James Lummel)

Ik zag dus wat ze deed.

 

Eerst mengde ze bloem, het gist, de olie, de eieren, de melk, de 150 gram gerapste Gruyère en een snufje paprikapoeder en roerde het tot een glad beslag.

Ze fruitte de gesnipperde sjalotjes in een beetje boter. Ze bluste het met een beetje balsamico azijn. Ze haalde het vel van de chorizo af, sneed de worst in stukken en in de keukenmachine werd de worst tot pulp verwerkt. Nu sneed ze met mijn molenmesje, de comté aan blokjes. Ze haalde het vel van de tomaten haalde de pitten eruit en sneed weer met mijn molenmesje het vruchtvlees in stukjes. 

Vervolgens schepte ze dit alles door het beslag.

Ik kon nog net zien dat ze de oven op 180° had voorverwarmd. Een half uurtje laten bakken. u kunt met een mes verifieren ofdie gaar is. Glijdt het mes er gemakkelijk door en komtie er schoon weeruit, dan istie klaar.

Hier luister Julie naar

 

 

2 responses to “Spy Cake”

  1. lummel says :

    soms zie ik de titel, en soms niet, hebben de lezertjes dat ook?

  2. Ilona says :

    Dit lezertje ziet de titel steeds.

    In sommige gevallen is het raadzaam je dochter te bespioneren.
    Goed gedaan, lijkt me heerlijk!

Geef een reactie

