Ik zie, ik zie wat jij niet ziet

Ik heb het geprobeerd. Ik heb vandaag gezien wat ik gezien kon hebben als ik gekeken had. Ik keek dus niet maar ik zag. Ik zag dat het sneeuwde, maar ik keek niet. Ik keek via de I-phone naar wat de I-pad filmde. Had ik geen van die zaken gehad dan had ik hetzelfde gezien. Niemand zag me kijken, ik keek wel uit! Zou u gezien wilen worden als u keek naar wat u gezien zou kunnen hebben?

 

 

lummel

15 responses to “Ik zie, ik zie wat jij niet ziet”

  1. lummel says :

    Wat nou? Geen recept? Nee voor de eerste keer geen recept op lummel. Ga maar eens lekker naar een restaurant. Maar als u het heel erg mist mag u zelf een recept plaatsen als reactie.

  2. lummel says :

    Raymond Devos plaatste ik voor de Chaperon

  3. Ilona says :

    Ik kijk en zie een flitsende actiefilm!
    Nog een keer kijken: wow…

  4. Apiedapie says :

    Ik zie dat je nu ook op OBA zit, lummel. Leuk! Integere niet-commerciele site waar heel wat interessante blogs op staan. Ze hebben bovendien een heel alerte supportfunctie waar elke blogger met vragen terecht kan. Zoals waarom alles hier in italics (schuin) staat?? Of is dat alleen op mijn computer of zelfs de bedoeling?

  5. lummel says :

    inderdaad, alles staat schuin. Best mooi, maar zeker niet de bedoeling.

  6. Apiedapie says :

    Ik heb het ook een keer gehad, maar weet niet meer hoe dat weer over ging. Vanzelf geloof ik. Het had iets te maken met een commentaar van iemand. Als je wilt kan ik eens surfen om te zien wat je moet doen. Daar bedoel ik natuurlijk niet mee dat ik denk dat jij dat al surfend niet zelf kunt oplossen. Het is maar een geste, omdat ik het eerder bij de hand heb gehad.

  7. lummel says :

    Ik heb graag je advies Apie.

  8. Apiedapie says :

    Ha, dat tweede linkje komt me bekend voor van toen ik dit had. Probeer het als volgt (ingredienten zijn een fles champagne, een pak koffie (of Nespresso capsules), een glas en een kopje, verder niets anders nodig dan je computer):

    Je gaat naar dashboard, dan in linkerkolom (helemaal onderaan) ga je naar settings, daarin klik je op “writing”. Dan hoop ik dat het tweede vakje (WordPress should correct invalidly etc.) niet aangevinkt is bij je. Vink dat aan. Scroll naar beneden en save.

    Dan open je alle posts, en je gaat naar de laatste post die je gemaakt hebt. Die ga je editen. Maak een klein veranderingetje, type er een woordje bij of zo (desnoods test, kun je later altijd weer weghalen), en save het dan (update post). Sluit je blog, laad het opnieuw en schenk een glas champagne in als alles weer normaal is. Een zwarte koffie als alles nog steeds schuin is.

    Als niet, ga dan weer naar die post, weer edit, en zet hem dan niet in visual maar in text (rechterbovenhoek van het veld waarin je je post schrijft). Je krijgt dan je post te zien met allerlei codes. Die kan ik hier niet intypen, maar het zijn die kleiner dan tekentjes en groter dan tekentjes die je ook op drasties gebruikt om iets vet of italic te zetten. Kijk of er eentje tussen zit, die niet afgesloten is. Afsluiten doe je met een / ervoor. Dus schuin is zoals je weet i, het sluiten /i (maar dan met die kleiner/groter dan tekentjes). ’t Is even de hele zaak doorspitten, maar misschien tref je er een aan. Zo ja, sluit hem uiteraard.

    Pak dat glas champagne dat je al had gevuld en hoop dat je hem nu wel mag drinken. Sluit/open je blog en …. oh, wat hopen we erop … dit is spannender dan een gevulde kalkoen uit de oven halen.

    Als alles nog steeds schuin is, ga dan naar de op een na laatste post en herhaal stappen 1 (iets kleins veranderen) en 2 (zoeken naar de HTML tag). Enz.

    Kijk ook vooral naar posts waarin je vanuit een ander blog (drasties bijvoorbeeld) of een word document je tekst gecopieerd hebt. Als dat zo is dan moet je iets ingewikkelds doen dat ik ook niet helemaal begrijp. Ik denk dat je in dat geval het beste dat hele verhaal kunt deleten. Kijken of het blog weer goed is, en zo ja, overwegen of je die post weer opnieuw plaatst of niet. Je weet dan in ieder geval waar het aan ligt.

    Bij mij destijds was het bij stapje 1 al meteen raak en was alles weer normaal.

    Ik zal voor je bidden is wat overdreven, hoewel het al zondag is, maar ik zal wel voor je duimen. Dat is iets en misschien vind je iemand in je omgeving die wel wil bidden. Zelf niet doen, met ogen dicht en handen gevouwen lukt deze procedure absoluut niet.

    Als dit allemaal niet helpt, ik ben geen IT’er, ga dan naar OBA en leg je probleem voor aan Knutselsmurf, er is een speciaal forum op OBA voor wordpress blogs, en je bent inmiddels lid heb ik gezien.

    • lummel says :

      Gelukkig heb ik alle ingredienten in huis, sjampoepel, nespresso voluto en een computer. Ik ga vanmiddag eraan knutselen. Bedankt Apie, er wacht een flesje van het eenoftander op je

  9. Apiedapie says :

    Oh, kijk voor de zekerheid ook even in de comments (ook van anderen, die kun je via “comments” inzien en zelfs aanpassen, je ziet ook de codes als je wilt). Het is een recent probleem dus je hoeft alleen maar de laatste 5-10 comments te bekijken. Kijk of iemand iets in italics heeft gezet (zonder het af te sluiten) en corrigeer dat. Dat laatste is bij drasties ook eens gebeurd, ik meen dat het Miep was (per ongeluk). Maar doe in ieder geval eerst dat vinkje bij settings/writings. Dat MOET aangevinkt zijn ten alle tijde (waarom ze dat dan niet standaard doen is mij een raadsel, maar ja, het zijn IT’ers daar bij WordPress).

  10. Apiedapie says :

    Had het muziekje nog vergeten. Laat je maar eens verrassen door de muziekkeuze en de zwoele stemmen van http://www.fipradio.fr/ Al vele jaren mijn favoriete radiozender. Als ik niet in Frankrijk ben kan ik tegenwoordig gelukkig via internet luisteren: ecoutez le direct.

  11. lummel says :

    JdW schreef me:
    De verhuizing wordt de komende 2 a 3 dagen gerealiseerd. Alles: database, registratie…
    Als dat eindelijk rond gaan we ook je blog mooier maken.
    Dit had ik trouwens al op Drasties gepost.
    Tot snel ziens vrienden

  12. Ilona says :

    Tot snel ziens, Lummel.
    Alles sal reg kom…
    Misschien dan ook mijn blog…

  13. lummel says :

    Drasties doetut weer

Geef een reactie

