1977

1977 was een geweldig jaar voor me. Ik was 20. Ik ging studeren. Ik ging op een zolderkamertje wonen. Ik was vrij. 

1977 Elvis Costello. Joe Jackson. Punk en New Wave daalden neer. Ik was net zo vaak in Paradiso als het Lambert ten Cate Huys.  

1977 Voor het eerst als student in restaurants eten. Pizza! Op vacantie naar Napels en voor het eerst gekampeerd in een nog werkende vulkaan: Pozuoli. 

Gisteren keek ik zoals vaak naar  ‘l’album de le semaine’ op Canal +. En ik werd terug geworpen naar 1977. Ramones? Nee Fidlar!

 

Wow

Ik kocht een pizzadeeg, een blikje tomaten, een blikje ansjovis en een potje kappertjes. En Twee bolletjes mozarella. Ik stapelde alles op en at een pizza en luisterde naar Fidlar.

lummel

7 responses to “1977”

  1. luvienna says :

    Leuke nostalgie, lummel. En lekker recept; ga ik ook een keer doen.

  2. Apiedapie says :

    Zevenenzeventig dat was een heel goed jaar! Dat zongen we op de muziek van … vergeten … ga ik opzoeken. Hier is het al, Piaf, Milord: http://www.youtube.com/watch?v=lUNOVC1qVjc

  3. Ilona says :

    Vroeger maakte ik regelmatig pizza: ‘La pizza di mamma’ noemden we die, voor de kinderen en hun vriendjes en vriendinnetjes. Wel een bodem van gewoon brooddeeg, twee keer laten rijzen, zodat hun maagjes goed gevuld waren.
    Deze pizza lijkt me ook heerlijk.

    En zie, dat de schuinmarcheerder vertrokken is. Mooi.

  4. Blewbird says :

    Ah, zevenenzeventig!:
    Cluster & Eno – Cluster & Eno
    Brian Eno – Before And After Science
    Peter Hammill – Over
    Jonathan Richman & The Modern Lovers – Rock ‘N’ Roll With The Modern Lovers
    Meredith Monk ‎– Key
    Iggy Pop – The Idiot
    Popol Vuh – Coeur de Verre
    Suicide – Suicide
    Television ‎– Marquee Moon
    The Roxy London WC – 2 (Jan – Apr 77)
    Van der Graaf Generator – The Quiet Zone / The Pleasure Dome
    Wire – Pink Flag

  5. lummel says :

    mooi blewbird!
    je mag hier ook linkjes plakken

    • Blewbird says :

      De platen uit mijn eigen verzameling. Een aantal heb ik pas jaren erna gekocht, maar Television, Iggy Pop, VDGG, Suicide en Eno schieten mij zo terug naar dat roemruchte jaar. Zou een leuk blogthema zijn: ‘wat deed jij in zevenenzeventig’.

  6. Apiedapie says :

    Gelukkig, het schuinschrift is eindelijk weg. Poe poe, wat heb ik een rotweek gehad, ik kon er niet van slapen. Maar nu is alles weer goed!

Geef een reactie

