Geitenkaasje

Image

Een heel gemakkelijk recept en het ziet er nog mooi uit ook. Voor één persoon moet het volgende in huis hebben: een crottin chavignol, een handvol spekkies, een halve zure appel, 4  groene asperges, een beetje paneermeel, een beetje espelete peper, een ei en een plakje filodeeg.

Snij het kaasje overlangs dwars doormidden, als het goed gaat heeft u nee twee halve kaasjes. Klop een ei. Rol het kaasje door het ei en daarna door de paneermeel. In de koelkast. Doe nu de espelette peper door de paneer. Na een half uurtje mag het kaasje weer door het ei en de paneer, het kan zijn lol niet op. ook mag het weer terug in de koelkast.

In de ondertussentijd had u mooi drie rondjes uit het filodeeg kunnen snijden. Deze rondjes tussen twee lagen ovenpapier (ik weet niet hoe dit in het nederlands het) met iets zwaars erop bruin bakken. ook had u een halve appel in flinterdunne stukjes kunnen snijden en de spekkies knapperig bakken. Al u dat allemaal gedaan heeft mag het kaasje in de oven. Na 10/15 minuten is de paneer bruin en het kaasje zacht van binnen. Nu alles mooi opstapelen en er een vinaigrette overheen. Ik deed dat met balsamico azijn, olijf olie en zoete mosterd.

Eet smakelijk

Dit bandje heet wild belle. Ik zie het wilde niet zo. Maar na een tijdje begon ik het wel aardig te vinden. Die baardaap is de broer van de zangeres.

7 responses to “Geitenkaasje”

  1. lummel says :

    Vergeet ik te zeggen dat ik de asperges gaar gestoomd had

  2. luvienna says :

    Yummie, lummel! Ben een groot liefhebben van crotinnetjes. Smaakt zonder spekjes ook goed, toch?

    Aparte stem heeft die wilde Southern (of van elders) Belle.

  3. lummel says :

    Dat gaat heel goed zonder spekkies luvienna. De stem van de zangeres deed me denken aan een van de coco rosie zussen.

  4. lummel says :

    De twee zussen van Coco Rosie moet je niet alleen horen maar ook zien.
    Een hapening. Feerique

  5. luvienna says :

    Dank je, ik had ze ook al gevonden op YouTube. Mooie muziek en prachtige clips! Ik had nog nooit van ze gehoord; duidelijk niet mainstream.

Geef een reactie

