Schat! Staat de sjampoepel koud?

Image

Het mag niet gebeuren, maar ja. We hadden trek in sjampoepel, maar we hadden nix koud staan. 

Don’t panic! Giet uw sjampoepel in een flute of een coupe. Doe er nu een paar diepvries rode vruchten in. Die werken als ijsblokjes en je kan ze nog opeten ook. 

Voor de sjampoepel nam ik deze keer een crémant de Bourgogne Bio. Dat kost hier 8 euro en is veel lekkerderder dan goedkope Chapagne

 

lummel

 

 

One response to “Schat! Staat de sjampoepel koud?”

  1. NaamNomName says :

    Lummel, hebbu daarginder een NOZ in de buurt?
    Ik weet niet of u het kent, maar da’s een fantastische winkelketen in Frankrijk.
    Al zou je dat niet zeggen al je er komt: het is een kruising tussen een ‘cosumentenparadijs’ uit het voormalige oostblok, een loods met buit van plunderingen na rellen in South London of The Bronx, een voedselbank in Beverly Hills en een rode kruis distributiecentrum op Haiti.
    Maar goed: ze verkopen restpartijen van restpartijen van failliete handelaren in restpartijen. Voor weinig. Zeer weinig.

    Daar hadden ze dus kortelings crémant (d’Alsace in dit geval, hoewel Bourgogne ook mijn voorkeur heeft, globaal genomen) voor de luttele somma van € 1,99 de fles.
    Zulks vertrouwt men niet, dus ik kocht er slechts drie.
    (Er stonden 4 of 5 dozen, die dag, die winkel, dat is wat het is, daarna is het op. Ik weet nu hoe NOZ werkt, anders had ik ik die vijf of zes tientjes diréct op de balie gesmeten. Die bubble was namelijk góddelijk!)
    De volgende dag, op weg terug naar huis, bleek dat die ballentent pas om 10:00 open gaat, anders had ik alsnog hun hele voorraad van dat spul meegesleept.

    Eigenlijk moet je ter plaatse proeven.
    Van mijn vrind hoorde ik dat hij ook wel eens 13 jaar oude bourgognes kocht voor iets van €5, en dat die dan geweldig waren, maar op bij terugkeer.

    Iedere NOZ heeft ook andere shizzl trouwens, meest uit de buurt. (Heb ik me inmiddels voor laten lichten…)
    Immers, restpartijen van restpartijen, en daar de overblijfsels van. Voor bijna niks!

Geef een reactie

