Pindakaas maar dan anders

Een ochtend botorhamsmeerseltje voor de kids. 

350 gram zuiker, 40 ml water, 80 gram zoute botor, 100 gram crème fraiche. 

 

Doe het water en de zuiker in een pannetje. Lekker verwarmen totdat het een lekkere bruine caramelkleur heeft. (niet in roeren! schudden met het pannetje) Van het vuur af en nu de crème er door en dan de zoute botor. Nu langzaam doormekaar roeren. In een potje doen en af laten koelen en dan in de koelkast. Morgenochtend op het bammetje. heerlijk.

Voor de traditie dit keer geen foto van het gerecht, maar van mijn nieuwe schoenen. 

Image

 

lummel

17 responses to “Pindakaas maar dan anders”

  1. luvienna says :

    Kekke schoenen, lummel! Wat is dat voor ringetje of iets dergelijks aan de hiel?

  2. lummel says :

    Dat is de knop van de houten vorm die mijn schoenen in vorm houdt als ze niet aan mijn voeten zitten.

    • luvienna says :

      Wat well-organised ben jij! Ik ben al blij als mijn rechterschoen in de buurt van mijn linkerschoen is. Als ze niet aan mijn voeten zitten, bedoel ik. Anders wordt het wel heel bijzonder.

      En in welk werelddeel zit jij eigenlijk? Of zit je blog? Er zit 2 uur verschil tussen mijn pc-tijd en jouw blogtijd!

  3. lummel says :

    Ik woon iets buiten Parijs, bij Versailles in de buurt

  4. luvienna says :

    Hmm… dat zou dezelfde tijd moeten zijn… Zit je in hetzelfde universum?

  5. luvienna says :

    En misschien niet.

  6. lummel says :

    Het is hier ‘snachts kouwer dan buiten, bij jou ook?

  7. luvienna says :

    Binnen kouder dan buiten? Nee, gelukkig niet.

  8. Ilona says :

    Zonder eerst te lezen, dacht ik meteen dat het smeerseltje voor je schoenen bedoeld was.
    Mooie schoenen! Gefeliciteerd!

  9. Apiedapie says :

    Mooi recept weer. Maar dit kan echt zoveel simpeler. Benodigheden: de oude schoenen van lummel, hopelijk liggen ze nog niet in de vuilnisbak. En een lepel. Vervolgens schrapen maar. Bereidingstijd: minuutje of vijf. Zelfde pittige en licht-ranzige smaak. Heerlijk!

  10. lummel says :

    Hadiedapie
    Jaloers op mijn nieuwe schonen hè

  11. lummel says :

    Ha een takfotje

  12. lummel says :

    Ik ben namelijk al 25 jaar met dezelfde schone

    • Apiedapie says :

      Da’s mooi. Ik heb me in diezelfde tijd moeten behelpen met, naar schatting, ik ben geen Matthijs van Nieuwkerk, een kleine 40-50 schonen. Het is niet anders. Ik draag mijn lot in deemoed.

      Waarom heb je de rubriek “Latest comments” opgeheven, oh lummel, dat was nou juist zo makkelijk daar in dat rechterkolommetje. Gauw terugzetten hoor, kwestie van tien seconden in je widgets menuutje.

Geef een reactie

