REP

Image

Mijn dochter wordt steeds meer vegetarisch. Ik ga dus proberen lekker en gezond voor haar te koken.

Vandaag heb ik een wrap gemaakt. In +33 spreken ze het zo uit: wrappuh. Wij weten beter, het is rép, net als Johnny, het goudhaantje uit Jisp.

Wat gaat er in de rép? 2 rooie uien, 1 rooie paprika, 1 aubergine en 1 courgette. 200 gram feta en een bosje muntbladeren. Ook moet u 4 mexicaanse tortilla’s hebben. En natuurlijk 4 eetlepels olijfolie en 2 teentjes knoflook.

Nu aan de slag.

Snij alle groenten in grove brokken. Leg ze in een ovenschotel, pas op niet opstapelen, één laag. Nu de knof door de knijper en in de olie. Over de groenten gieten en met een kwast alles lekker beolien. De schaal in de natuurlijk al op 220° voorverwarmde oven schuiven. 15 minuutjes. Lekker af laten koelen.

Vervolgens verkruimelt u de feta door het prakkie. Er blijft lekker veel aan de vingers plakken: aflikken maar! De fijn gesneden muntblaadjes mogen er ook door.

Vervolgens de tortilla’s in een hele hete koekenpan verwarmen. Nu de groenten in de tortilla, oprollen en nu is het een rép. Overlangs scheef doormidden snijden en op een bord doen.

lummel

REP FRANCAIS

7 responses to “REP”

  1. Apiedapie says :

    Wat een armoede mensen. Kant-en-klare Mexicaanse tortilla’s! Die kun je toch zelluf maken?? Ben jij nou kok van een kookblog of niet? Dat wij dat nou doen, ok, maar wij schrijven er niet over en eten slechts. By the way, ik heb vanavond een heerlijke chili con carne opgewarmd, 4 minuten in de magnetron, pakje beetje inknippen, draaien aan die knop en op tijd eruit halen en smullen maar. Hap. Weg.

  2. luvienna says :

    Goeie rep, lummel. Lekker recept ook, ga ik maken. Mėt kant-en-klaartjes.

  3. pawi says :

    Lol lummel. En lang leve de rep.
    Tortilla is in mijn ogen meer een gerecht met eieren aardappelen uien en chorizo. Voot de tapas.
    Reps zijn onweerstaanbaar, daar heeft je dochter een punt!

  4. Ilona says :

    Mijn originele (Spaanse) tortilla-inzending is dus echt in de vergetelheid geraakt…
    Of ben je hem gewoon kwijt?

  5. lummel says :

    Ha Ilona, ik heb terug gescrolled tot 26 maart 2010, maar zie nix staan. Kan je het nog een keer inzenden?

  6. Ilona says :

    Klopt, je hebt het nooit geplaatst…
    Ik stuur het wederom.

Geef een reactie

