Gaspacho van radijsjes

Image

Een heerlijk zomer voorgerechtje, voor als het onverhoeds nog zomer mocht worden dit jaar.

Haal een bossie radijs in huis. Probeer ook een sjalot te bemachtigen. Ook moet u 250 gram yoghurt hebben (das pursies 2 potjes in +33). Ook een eetlepel zalmeitjes. Zout, peper en espelette peper.

Aan de slag

Eerst de sjalot in stukies snijden, de radijsjes, op 3 na ook. Nu alles in de mixer met de yoghurt.

Op smaak brengen met zout en espelette peper. Nu de zalmeitjes (dat zijn geen meisjes maar eitjes) er door roeren. In een mooi cocktailglas doen (dezelfde waar ik mijn margarita’s in maak). Garneren met een blaadje groen (op de foto koriander) en flinterdunne plakjes radijs. Een uurtje in de koelkast.

Franz Ferdinand zorgt voor de ziekmu. Ze komen dit jaar op Rock en Seine, ik verheug me er nu al op.

lummel

One response to “Gaspacho van radijsjes”

  1. pawi says :

    Die espelette peper is peperduur. Maakt het wat uit lummel? Ik heb het niet in huis.
    Wel zeezout, uit de Marais. Fleur de sel.

Geef een reactie

