Bedenk eens een mooi recept, mensen

Dit is lachu. Een prijsvraag op een blog zonder lezers. We blijven vernieuwen. Ik publiceer een foto van een gerecht dat ik gemaakt heb. Aan u hier een mooi recept bij te plaatsen. Er staat een lekkere fles wijn te wachten op de winnaar/ster.

Bij gebrek aan inzendingen plaats ik mijn recept en tetter de wijn lekker zelf op.

Image

lummel

28 responses to “Bedenk eens een mooi recept, mensen”

  1. lummel says :

    Sluitingsdatum: 4 januari kwart over half drie

  2. pawi says :

    Hachez un varkenspootje in vieren, braad ze rondom bruin maar laat een stukje rosé. Eerst nog wat groen inwrijven, maakt niet uit, kan oregano, thijm of salie zijn.
    Bij de groenteboer had u een blik mirepoix gekocht en die even opgewarmd in heet water.
    Duik in de koelkast op zoek naar die ouwe trouwe fles ketchup. Stort het ingedroogde boveneindje in de spoelbak. En ontdek die fles wijn die u had willen verloten. Sorry mensen, dat gaat niet meer door.
    Neem een stukje pvc buis als u die mirepoix niet op eigen kracht in een mooi rondje krijgt. Vergeet niet de buis weer voor het opdienen weg te halen van het bord.

    Serveer met bravoure.

  3. Apiedapie says :

    Men neme de inbox. Daar zoeke men het emailadres op van lummel. Dan schrijve men een heel erg lief emailtje, zo eentje waar je helemaal warm van wordt. En hij ook hoop je dan. Daarin zeg je tussen neus en lippen door dat je toevallig in de buurt bent tussen Kerst en Oud en Nieuw. En dat je altijd al eens een kopjen kofjen met hem zou willen drinken. Maar kan ook een andere keer hoor. Nou, en dan nodigt hij je gulhartig uit om bij hem te komen eten en wordt het keigezellig. Daarna neem je een fotootje vooraf en erna (van de tafel met de volle en dan lege borden) met de Le Parisien van de dag ernaast en dan heb je het gedaan. De fles maak je samen nog soldaat. Hips.

  4. lummel says :

    dat komt nou mooi uit. Moesten we maar doen!

  5. pawi says :

    Aha, Apiedapie wijst de weg. We gooien het over een andere boeg.

    Men brade een goed gekruid kippenpootje, ondertussen een heerlijke ratatouille van wortel, ui, erwt en bleekselderij makend, drapere alles op een designbord met oog voor detail, en nappere met een rode saus van paprika, tomaat en tabasco.

    Wat een feest!
    Die wijnazijn blijft nog wel even goed hoop ik?

    • pawi says :

      Ow, wacht es! Worteltjes en erwtjes zijn een klassieker bij vis.
      Dus in plaats van kip liggen hier stukjes heilbot, schelvis of zeebaars op het bord.

  6. lummel says :

    dat gaat er al op liken pawi. De fles wijn komt in zicht

  7. luvienna says :

    Je neemt een paar mooie, verse Mozzarella-bollen en marineert die in iets wat ze een mooie, rose kleur geeft. Rosé of zo. Vervolgens rol je ze even door de gehakte peterselie en dan frituur je er een mooi korstje op. Combineer met wat gemengde groenten – worteltjes, doperwtjes en zo -, leg teen en tander op een rechthoekig bord met een streepje, en maak extra streepjes met een goeie ketchup.

    Als het dat niet is, zou ik op het plaatje afgaand haast zeggen dat het zwezerik is, ware het niet dat de link van het plaatje ‘kip kerrie’ zegt. Wat ik er wat moeilijk uit kan herkennen.

  8. lummel says :

    Weer een gegadigde voor de wijn

  9. pawi says :

    De spies! Laat zijn spoor achter bij het laatste stukje kerriekip, dat nog rosé is gebleven. Blozend onder een laagje peterselie.
    Dit is een delicaat geheim recept en zou beter in een enveloppe van hand tot hand gaan. Ongare kip kan alleen maar onderduiken.

  10. lummel says :

    Nog steeds in de race voor de fles pawi. Maar je hebt een diner voor vier gewonnen omdat je de 1000 ste reactie bent op dit blog. Echt waar!

  11. pawi says :

    Gelukkig nieuwjaar, minst gelezen blogger, en met jou alle lezers van dit blog.

    Van de gewonnen prijs wil ik nog in 2014 genieten! Ik neem mee: een chaperon, een aardig presentje uit het boerenland, een goed humeur, nee twee goede humeuren.

    Ik herinner me dat ik ooit een bloemetje gaf aan een duizendste bezoekster. “Ooohh, ik win nooit eens wat, en nu dit!” Zo verging het mij vandaag ook.

    In de pijplijn een recept voor pastinaak wortel aardappel gember en rode peper. Het gerecht is simpel maar de foto is super! Was je maar weer open op drasties!

  12. lummel says :

    Pawi heeft gewonnen met haar stukjes vis variant: prijs een fles wijn. Luvienna is tweede met de mozarellabolletjes en wint dus twee flessen wijn.
    Komt u ze ophalen of heeft liever dat ik ze langs kom brengen?
    Gefeliciteerd

  13. Apiedapie says :

    En ik dus de derde prijs? *aarzelend maar toch hoopvol blik icoontje*

  14. luvienna says :

    Merci beaucoup, monsieur lummèl!

    24 januari is -ijs en weder dienende, en als er geen sleutelfiguren afzeggen- de datum waarop Meet weer Greet ontmoet, in het Amsterdamse EYE dit keer. Wellicht is dat een mooie gelegenheid voor het komen langsbrengen? En dan meteen ook de prijs van pawi, wat hopelijk een aansporing, een duwtje, een zachte aandrang als het ware, voor haar vormt om toch bij deze historische drastiesersontmoeting aanwezig te zijn, ondanks haar voornemen om dat niet te doen? Wat zijn voornemens immers anders dan dingen die, in tegenstelling tot beloftes, gebroken moeten worden, nietwaar?

    Los van dat nobele doel zou ik het sowieso leuk vinden als je erbij kunt zijn.

  15. Apiedapie says :

    Ja dat zou keileuk zijn, ik kom ook (oh, dat had ik wellicht niet moeten zeggen). *wat ben ik toch dom icoontje*

  16. lummel says :

    ik zal het pratteren, maar kan helaas niets beloven, ik heb mijn Januari planning nog niet helemaal rond. Ik Hou Wu Op De Hoogte

  17. luvienna says :

    Pratteren, pramberen… als het maar proberen betekent vind ik het best.

    Zedde gij Udens dan?

  18. pawi says :

    Als je die zes flessen hebt afgeleverd aan de drie prijswinnaars, zou je dan nog tijd vinden om het echte recept te plaatsen? Die doos is dan toch leeg, kan je nuchter aan je taak beginnen.

  19. lummel says :

    Nee pawi, jouw recept is het officiele recept bij de foto. Ik zal het er straks netjes inplakken

  20. Apiedapie says :

    En dan moet je dus zelf maar uitzoeken of je heilbot, schelvis of zeebaars neemt? Wat een vaag recept *pruil icoontje, omdat we allemaal best weten dat de druiven zuur zijn icoontje omdat ik de fles wijn niet heb gewonnen icoontje HOU NOU EENS OP MET DAT ICOONTJE icoontje*

  21. pawi says :

    De sluitingsdatum was 4 januari kwart over half drie. 2014 neem ik aan. Alle inzendingen waren op tijd. Wel fideel van je, om dat mirepoix blikje onder de aandacht te brengen aan misprijzend optrekkende neuzen.

    De drie flessen voor Apiedapie heeft hij zo te merken al achter de kiezen.

    Tot zover mijn aandacht voor lichamelijke details. Nu graag Het Echte Recept, lummel.

  22. Rob Alberts says :

    I.p.v. een nieuw recept geef ik een heel oud recept.
    Varieren op een thema mag natuurlijk ook.

    https://robalberts.wordpress.com/2015/05/09/romeinse-notenomelet-patina-versatilis/

    Smakelijke groet,

Geef een reactie

