zeeduivelwangen, kabeljauw, gambas, mosselen en inktvis in een pittige tomatensaus

In Spanje heet dat zarzuela. Dat is allicht iets korter als kop.

Image

Ga eerst naar een visleverancier. Bij mij in het dorp is zaterdag een nieuwe visboer gekomen en die had heel veel lekkere zaken in de aanbieding. Zarzuela is echt een gerecht dat je maakt als je teveel keuze hebt. Ik ging voor zeeduivelwangen een mooie moot kabeljauw, een inktvisje, verse gambas en mosselen.

Nu naar de groenteboer voor een paar uien, lekkere verse knoflook.

ook witte wijn inslaan.

Fruit de gesnipperde uiden en de platgeslagen knof (4 uien en drie teentjes) in een plasje olie. Blussen met witte wijn en een blikje tomatenbrokken erdoor roeren. Nu zout en peper en saffraan erdoor. Ik had zelf de saffraan vergeten te kopen en deed het met kurkuma (de saffraan van armoedzaaiers) en espelette peper (veel). Aan de kook brengen. Kook nu uw mosselen in een beetje witte wijn. Haal de mosselen uit de pan en giet het kookvocht door de saus. Weer aan de kook brengen.

Vervolgens alle vissen erbij (ik sneed de kabeljauw in stukken) Op het laatst de gambas en de mosselen erbij. Niet te lang hoor, de vis niet stuk koken.

In de pan op tafel zetten en met heeeel veel stokbrood opeten: lekker soppen

Voor de liefhebbers een foto van een zeeduivel waarvan ik de wangen at.

Image

muziek? Skip the Use uit +33

lummel

2 responses to “zeeduivelwangen, kabeljauw, gambas, mosselen en inktvis in een pittige tomatensaus”

  1. Apiedapie says :

    Da’s een gezellige boel daar in die pan. Lijkt de zee wel. Maar dan wat heter. Wat hebben vissen toch geluk dat ze zo mooi mogen eindigen.

  2. Rebelse Huisvrouw says :

    Ik ga hier altijd watertandend weg. Deze site is niet goed voor me.

Geef een reactie

