Wie dit niet eet is gek

Vandaag doe ik aan zelfplagiaat. Dat is heel modern en ik ga dus ook weer helemaal mee met mijn tijd.

Ik had dit recept vorig jaar al eens geplaatst, maar veel lezers schreven me dat ze het niet meer konden vinden. En dit zo ongelofelijk lekker dat ik het schandalig zou vinden om het u te onthouden.

Image

Ren naar uw visboer en koop twaalf gamba’s. Afrekenen en als de sodemieter naar de groenteboer: drie sinaasappels. Nu naar de markt voor een vanillestokje. Verlies geen tijd en haal een klontje botor in huis. Naar huis.

Haal de gamba’s uit hun jas en haal ook die poepsliert eruit. Pers nu twee van de drie sinaasappelen uit. Snijd het vanillestokje over de lengte doormidden. De pulp eruit schrapen met een molenmesje en daarna pulp en stokkie in de sinaasappelsap gooien. Aan de kook brengen totdat ernogmaardehelft (is dat één woord of twee?) overblijft. Zeven (geen cijfer maar een werkwoord). Nu met uw molenmesje de derde sinaasappel schillen en er een paar mooie partjes uit halen.

Nu mag het klontje botor in de koekepan. De gamba’s erin en heel snel bakken (er zijn zelfs mensen die ze half rauw laten). De gamba’s moeten nu uit de pan en de overgebleven botor mag door de sinaasappelsap met vanille. Met een garde flink opkloppen.

Leg nu de gamba’s netjes op een bordje, twee of drie partjes sinaasappel en een eetlepeltje van de saus. Eet het op of maak er een foto van. Ik deed beide.

 

lummel

 

6 responses to “Wie dit niet eet is gek”

  1. Rebelse Huisvrouw says :

    Het klinkt weer zo ongelooflijk lekker dit. In plaats van nu gamba’s te eten zit ik momenteel braaf aan de smoothie. Zucht…

  2. lummel says :

    Moet dat nou frits? Bah nu ziet het blog er opeen vies uit.

  3. Apiedapie says :

    Echt heel lekker dit. Maar dat geren da’s jammer. Dit moet je niet hijgend eten.

  4. pawi says :

    Wie dit heeft gegeten is nooit meer gek.
    Heerlijk gerechtje, en die sinaasappelbotersaus (2x woordwaarde) is verrukkelijk met een stukje stokbrood, vooral als iemand daarvoor naar de bakker in de buurt is gerend.

Geef een reactie

