Amuse

Ik zag dit recept en heb het gelijk nagemaakt. Nog net voor het opeten heb ik er een foto van gemaakt en voorwaar ik zeg u het was heerlijk.

Image

Het bestaat uit een heel dun gesneden peer, een op de mandoline geschaafde venkelknol, flinterdun gesneden plakjes mango, een paar in de rum gewelde rozijnen, geschaafde amandel  en een paar zonnebloempitten. (heel dun geschaafde appel mag volgens mij ook, of een aardbei)

En dan de dressing!

Doe een mango in een mixer. Het sap van een citroen erbij, een scheut olijf olie en een flinke scheut frambozenazijn. Mixen maarrrrrr

Proeven en naar uw smaak aanpassen, iets meer azijn of iets meer mango u ziet maar wat u het lekkerst vindt.

Netjes op een bordje leggen, de saus erover en opdienen. Voor de foto heb ik de zonnebloempitten in hun jas laten zitten. Voor het opdienen heb ik ze netjes uit hun jas gehaald, wel zo lekker.

lummel

Muziek van de Stranglers, die ik maandagavond in de Olympia ga zien en horen. De laatste keer dat ik ze zag was ongeveer 35 jaar geleden.

7 responses to “Amuse”

  1. luvienna says :

    Lekker lummel, gaat in het Grote Boek. Als borrelhap en – maar dan x 2 – voorgerecht.

  2. Galmier says :

    Lummel, dit past nog niet eens tussen mijn beugel en mijn holle kies
    maar de stranglers maken veel goed.

    • lummel says :

      Dat is waar Galmier, maar na de amuse komt het voorgerecht, daarna het hoofdgerecht, een trou normand, de kaas, de sla en dan het toetje.
      Maar niet vlak voor de Stranglers, een paar glazen bier voldoen

  3. Rebelse Huisvrouw says :

    Het klinkt heerlijk maar het is volgens mij teveel gedoe voor zo’n klein hapje. Nee, ik ga dan voor de Stranglers. Zonder amuse…;-)

  4. Apiedapie says :

    Ja dat heb je met die ouwetjes. Het heilige vuur is eruit en ze treden met hun dikke buikjes en kale uitgedroogde koppen op voor het geld. Geen idee hoe belachelijk ze eruit zien, met dat soort songs en dat soort teksten.

Geef een reactie

