Alweer pizza? Ja!

Image

Weer eens een pizzaatje verkeerd. Gewoon een pizza maar anders gevouwen. Deze keer als een paardenstaart gevlochten. Een beetje als een calzone dus. Rek uw pizzadeeg op tot een ovaal. doe het beleg in het midden. Ik koos voor tomatenpuree, een rode ui, rookvlees, mozzarella en parmezaanse kaas.Als al het beleg netjes in het midden ligt van buiten uit naar binnen de pizza in reepjes snijden. Vouw de reepjes naar binnen, over het beleg en u krijgt een vlecht. In de oven en opeten maar. Nog een fotootje om het vlechtwerk te zien.

Image

En nog een derde foto voor het watertanden.

Image

Op de laatste foto een vlecht pizza naast een spiraalpizza.

En een mooi muziekje erbij. Ik zag deze meneer een paar weken geleden.

lummel

4 responses to “Alweer pizza? Ja!”

  1. lummel says :

    Mega lekker en Mega makkelijk

  2. Apiedapie says :

    Prachtig foto’s dit keer. Je gaat het leren!

  3. Rebelse Huisvrouw says :

    Dat is wel gelukt ja, mensen te laten watertanden. Ik doe het in elk geval nu wel! Het ziet er heerlijk uit maar het lijkt me zoveel werk. Het liefst eet ik elke dag heel lekker zonder dat ik daar ook maar enige – of dan toch minimale – inspanning voor hoef te verrichten. Wou dat er dat soort recepten bestonden… 😉

    • lummel says :

      Dit is zo’n reçept Rebelse huisvrouw, het pizzadeeg kan je bij de supermarkt kopen of bij de bakker. Uitrollen, beleggen, insnijden opvouwen en bakken. Een kind kan de was doen

Geef een reactie

