Een lekker bekvermakertje

bek1

In Frankrijk heet dit een amuse gueule of een mise en bouche, In Nederland alleen maar amuse. Je moet dus zelf maar zoeken wat je wilt amuseren. Smeer maar in je haar of seau.

Ingredienten: 1 ei, bieslook, gerookte zalm en een gedroogd tomaatje. 

Aan de slag: haal netjes de bovenkant van het ei eraf. Ik deed dat met een molenmesje. Het gaat beter als u een hele echte eierguilotine heeft. Roer her ei in een pan tot een roerei (er mag een beetje melk bij, maar dat hoeft niet, zout peper en bieslook toevoegen en als het klaar is de flinterdun gesneden gerookte zalm erdoor roeren. Nu terug in de eierdop scheppen (van tevoren met water schoon gemaakt) Opdienen en opeten.

Het mag ook op een bordje. Als u zich maar vermaakt.

Morgen ga ik naar Rock en Seine waar ik me ga vermaken met onder andere Jake Bugg en de Arctic Monkeys. Smullen dus.

bek2

lummel

10 responses to “Een lekker bekvermakertje”

  1. Corja says :

    Dit ga ik vanavond maken, erg leuk en smakelijk!

  2. Rob Alberts says :

    Mag ik de zalm ook weglaten?
    Smakelijke groet,

  3. lummel says :

    Ik ga trouwens ook Blondie weer zien. Na 37 jaar!

    • Fenny says :

      Doe Blondie de groeten!

      • lummel says :

        Vlak n’a elkaar op het festival, Jake Bugg, 20 jaar en Debbie Harry, 69 jaar. Jammer dat Jake niet naar Blondie kon kijken, want dan hâtive het verschil gezien tussen een lied je spelen op het toneel en een live show. Wat een energie Debbie. Hoed

  4. pawi says :

    Bekvermakertje! Drie keer woordwaarde. Een prachtige vertaling, lummel!

    Ei zalm bieslook (het gedroogde tomaatje trok zich even terug) heerlijke combinatie. In de schil terugscheppen is Très Exquisiet.

  5. Apiedapie says :

    Oh Denise! Doebie doebie doe Denise! Heb haar ooit live in Twente gezien of all places. Veel plezier.

  6. Anoniem says :

    ga ik direct proberen

Geef een reactie

