Van hetzelfde maar toch anders

kalf

Ik heb gerecidiveerd. Weer naar de markt. Weer naar de olijvenboerin. Maar nu eens naar de slager. Die verkoopt echt heel erg lekker en goed vlees. Dit keer nam ik kalfsvlees. Om te laten sudderen. Hij gaf me er twee botten bij. Dat suddert. ook kocht ik gerookt spek.

En weer olijven, vijgen, uien, thijm en een fles witte wijn.

Nu naar huis om te koken. De laatste vrije dag van mijn dochter. Die is afgestudeerd en heeft een vaste baan. Ze is heel erg blij met dit levenslang.

Eerst het gerookte spek in dobbelsteentjes snijden en in een plasje olifolie braden. Daarna mogen de gezouten stukken kalsvlees erbij. Als dat aangebraad is doet u er de gesnipperde uien bij. Het sist en knettert nu heerlijk in de keuken. Afblussen met de witte wijn. De olijven en de mergpijpen erbij. ook de thijm moet erbij en als laatste de vijgen. Op een zacht vuurtje heerlijk laten pruttelen.

lummel

 

Voor de muziek, de vader van die jongen van vorige week Ian Dury

3 responses to “Van hetzelfde maar toch anders”

  1. Rob Alberts says :

    Tot nu toe heb ik nog geen tijd gevonden om jouw olijvenboerin op te zoeken.
    Maar nu jij haar toch geregeld ziet: wil je haar mijn vriendelijke groeten overbrengen?
    Het gerecht laat ik aan jullie.
    Olijven eet ik graag, vooral de zwarte uitvoering.
    Olijfolie gebruik ik veel en vaak.
    Ook van Thijmthee en honing kan ik erg genieten.

    Maar ook eet ik liever geen dier meer.
    En om nog even door te schrijven, vooral een robuuste rode wijn vind ik lekker.

    Smakelijke groet,

  2. Corja says :

    Gefeliciteerd met je dochter. Een terecht feestmaal.
    Wat vind jij: wijn met kurk of met schroefdop? Bij de laatste kun je niet zeggen: zal ik een fles open trekken? En dat blijf ik zelf toch het leukst vinden.

    • lummel says :

      Ik drink wijn uit alle flessen Corja, schroefdop, plastic kurk en kurken kurk. Goede wijnen zitten meestal onder een ouderwetse kurk, maar ik koop ook wel eens een karton.

Geef een reactie

