Nog meer piepers

wafel

Een halve kilo piepers, 150 gram hele oude kaas, 2 eieren en een eiderdoder (eierdooier), twee eetlepels rode pesto (uit een potje) 5 cl room, nootmuskaat, een theelepel zout en vijf eetlepels bloem.

Raps de piepers en de kaas in een keukenmachine. Of met een raps. Stort dit in een beslagkom. Twee hele eieren en een eierdooier door het rapseltje mengen. Roer de pesto door het mengseltje alsmede ook een snuf zout. Een beetje noodmuskaad. De room moet er ook nog doorgeroerd worden. En u besluit met vijf eetlepels bloem.

Heeft u een electrische wafelijzer? Nee? Gooi dan het hele mengsel weg en ga bij de Chinees eten. Mocht u de gelukkige eigenaar van dit kleinood zijn dan kunt u 6 heerlijke aardappel/kaas wafels bakken. Zes minuten in de tang en het klaar.

Met een beetje sla opeten voor de televisie. Om naar Merchandise te kijken.

lummel

8 responses to “Nog meer piepers”

  1. lummel says :

    heerlijk en gemakkelijk, wat wilt u nog meer?

  2. Corja says :

    Lijkt me heerlijk. En! Ik heb een wafelijzer, waarin ik vijf hartjes kan bakken. Het vorige pieperrecept is heel goed gelukt: heel smakelijk!

  3. Fenny says :

    Een halve kilo aardappels, daar heb je hem weer 😉

  4. Rob Alberts says :

    Kan ik jou wafelijzer komen lenen?

    Smakelijke groet,

  5. Rob Alberts says :

    Ik bedoel:
    Kan ik jouw wafelijzer komen lenen?
    Smakelijke groet,

  6. Ilona says :

    Ik hou niet van de Hollandse Chinees!
    Je kan hier toch oom wel pannekoeken van bakken, of niet?

  7. Rebelse Huisvrouw says :

    Klinkt verschrikkelijk lekker. Ga morgen wafelijzer kopen. Heb ik niet.

Geef een reactie

