Verboden kip

Als je op dieet bent moet je niet zoals ik het internet afstruinen naar recepten.Terwijl ik op gestoomde groenten en gegrild vlees leef, zie ik de lekkerste dingen voorbijkomen. En ook hele erge dingen en daar droom ik dus ’s nachts van.

Wees solidair en eet dit gerecht dus, net zoals ik, niet.

Aiguillettes-de-poulet-croustillantes-1-600x411

Wat is dit? een kipfileetje in de lengte in tween of drien gesneden. Daarna door de bloem gehaald en door een geklopt ei. En nu komt het: het panneermeel is een mengsel van allerlei soorten chips: naturel, paprika, bacon enzovoort. De  chippies vermorzelt u met de blote vuist. U rolt nu het kipfileetje erdoor. In de koelkast.

In een koekenpan een flinke plas olie verhitten en de fileetjes goudbruin bakken (drie minuten per kant).

Opdienen met heerlijke zelfgemaakte friet en Nederlandse mayonaise (flink veel).

Ik zou er een paar glazen heerlijk koud bier bij drinken. En daarna een flinke plak kaas met veel stokbrood en een paar glazen rode wijn.

 

 

lummel

het recept en de foto komen van het blog: pupilles et papilles

4 responses to “Verboden kip”

  1. lummel says :

    niet eten mensen

  2. Rob Alberts says :

    Als niet-dier eter heb ik mijn eigen ideeen over dit gerecht.
    Wanneer wielrenners door de dopingcontrole komen met de mededeling dat zij kip hebben gegeten vraag ik mij altijd af waar die plofkip of kooikip doping voor nodig heeft.

    Voor de chippies wil ik de vinegar&salt versie aanbevelen. De Britten zijner stapel op.

    Ik ga het nummer van Elvis en George nog een keer beluisteren.

    Smakelijke groet,

  3. pawi says :

    Een oud recept in een nieuw jasje. Echt heerlijk, dat paneren met fijngemalen (niet te fijn) chips. Ik doe het met cornflakes, die de vissers altijd op voorraad hebben. Dat paneren met niet te fijn fijngestampte cornflakes heb ik van een TV uitzending, waarbij de scheepskoks zowel Schotten als Vietnamezen aan boord een heerlijk maaltje serveerden. Dit van de cornflakes was voor de Schotten. De Vietnamezen kregen gekookte garnalen in vele laagjes filodeeg. Ook lekker.

    Niks mis mee, alleen als je veganist bent en allergisch voor cornflakes, en als je ook liever geen groente en kaas eet, en misschien geen alcohol mag drinken, ja, dan moet je je maar even achter de oren krabben. Als dat wel mag.

    Laat je niet gek maken! Tenzij je trots bent op afzien. Maar als je gaat dromen over boterhammen met boter en pindakaas, of over een heerlijke zuurkoolschotel a la tante Pien, met chorizo bijvoorbeeld….Niet doen.
    Ik bedoel: Niet dromen. Wel doen.

    Eet en drink met mate en wees blij dat dat allemaal kan in deze vrije wereld.

  4. Rebelse Huisvrouw says :

    Wat een leuk idee is dit, hoe kom je erbij! Geweldig en het zal vast lekker zijn. Zo klinkt het in elk geval wel.

Geef een reactie

