Vizzoep

zoepie

NaNoné vond mijn snelkookpanzoepie niet lekker.

Vandaag een zoepie waar ik niet heel veel voor hoefde te doen. Ik hoop het zo weer goed te maken.

Vissoep maak ik bijna nooit zelf. De visboer doet dat veel beter. Tussen de slager en de visboer staat de olijvenboerin. Die liet ik vandaag links liggen. Ik ging naar de visboerin. Ik kocht twee flessen eigengemaakte vissoep.

Die maken ze met alle visafsnijsels en is vreeeeselijk lekker.

Een flinke moot kabelauw, een paar zeeduivelwangen en grote garnalen maakten mijn ochtend compleet. Even bij de olijvenboerin langs om een potje rouille te bemachtigen. dat hatze.

Naar huis.

Ik warmde de zoepop. Deed de zeeduivelwangen erdoor, daarna de in stukken gesneden kabeljauw. Langzaam warm laten worden.

een paar sneden brood toasten en met knoflook besmeren. In blokjens snijden. U heeft croutons gemaakt!

Doe de hele handel in een mooi bord veel peper uit de molen, votograveer het en vreet het op.

 

lummel

2 responses to “Vizzoep”

  1. lummel says :

    luister het ziekmuutje helemaal: wow

    • pawi says :

      Helemaal uitgeluisterd.
      Geweldig begin met een Melodica, het eerste cadeau dat Sinterklaas mij gaf en waar al mijn broertjes en zusjes jaloers op waren.

      Verder lekkere swing met solo’s, op een ritme uit de machine.

      De Vizzoep staat hier trouwens vrijwel elke maand op het menu. Wat zullen we doen met de overgebleven mossels? We hebben nog wat kabeljauw over van gisteren, vissoep? Al die garnalen, zullen we daar morgen nog wat mee doen?
      Dus meestal is onze vissoep een variant op “wat doen we met de restjes?”

Geef een reactie

