zintjacobzoep

zoepwow

Een van de redenen waarom dit het minst gelezen kookblog ter wereld is is de rare titels die ik er boven zet. Niemand typt zintjacobzoep op google.

In de koelkast vindt u vast wel een paar vergeten groenten. Ui, wortel, knol. Snij die groentetjes in juliennes (hele dunne reepjes) In zout water koken. Snel afkoelen in zout ijswater. (dan fixeert u de clorofielen, ah was nanoné maar weer hier)

Bak snel een handje chamignons .

Oja, u had een paar stjacobsschelpen onder een flinke berg zout en zuiker (net als een gravlax) ongeveer een uur in de koelkast moeten bewaren. Na een uur onder koud water afspoelen en overlangs in twee helften snijen.

Een liter vleesboeljon (maken of kopen) met veel kikoman saus aan de kook brengen.

Leg nu de groenten op een diep bord, des sintjacobschelpen erop. Een paar verse lente uitjes mogen natuurlijk niet ontbreken.

Giet nu de boeljon erop en dek uw bordje af met een deksel. Na twee minuutjes de deksel eraf en opeten maar.

Dit recept komt van een Franse topkok, wiens naam ik vergeten ben.

lummel

4 responses to “zintjacobzoep”

  1. Rob Alberts says :

    Mijn smaakpapillen zijn redelijk en mijn ogen worden beduidend minder.
    Of ik last heb van dyslectie of dyslexie is nooit onderzocht.

    Voor de schrijf-, taal- en spellingfouten in mijn blog schaam ik mij.
    De spelling in dit blog maakt mij juist vrolijk.

    Dus met smaak en plezier lees ik dit blog!

    Vriendelijke groet,

  2. Apiedapie says :

    Ja hoor, ik word er ook vrolijk van, zoals bekend.

    In geval je dit serieus meent … je kunt bij elke post door middel van tags (rechterkant in je dashboard) wel de juiste naam van je gerecht, ingredient vermelden. Ziet niemand, behalve Google …. Google houdt ervan om op tags te zoeken, lekker snel, dat scannen van het hele artikel doen ze ook, maar minder effectief.

    Let wel: ooit heeft iemand me eens verteld dat als je teveel tags opneemt, een stuk of twintig of zo, google dan afhaakt en vermoedt dat je het expres doet. Maar een tagje of 5-10 werkt. Ik schat dat je aantal views met zeker een paar honderd procenten gaat toenemen.

    Voorbeeldje voor deze post: recept, eten, st. jacques, jakobsschelpen, soep, bouillon. Als je het vaker doet gaat het snel, want je meestgebruikte tags verschijnen dan automatisch in het vensertje, hoef je alleen maar aan te klikken.

    Ok, excusez, misschien wist je het allemaal al. Doe je het al. Of interesseert dit je geen biet.

  3. pawi says :

    “Bedoelde u Sint Jacob Soep?”
    Dat zegt Google.

    Ik ga nog even mijn best doen op dat 020 accentje, en dan maak ik hem ook, deze zoep!
    Lijkt me heerlijk. Verrukkelijk zelfs.

    NNN is geen man van zeevruchten, dus het lijkt me voor hem geen uitnodiging om te reageren. Schrijf eens wat over saus, en voor je het weet staat hij bij je op de stoep 🙂

Geef een reactie

