Vleesch en visch

vleesvis

Vandaag weer eens vlees en vis tegelijk op je bordje. Dit gerecht kan je als voorgerecht maken of als tapas serveren. In het eerste geval koopt u grote inktvissen, in het tweede geval van die leuke kleintjes. Ik zag dit gerecht op de tulluvisie en besloot het te testen. Goed genoeg voor het minst gelezen kookblog ter wereld.

Koop inktvissen bij de visvakman. Of ga naar de super voor diepvries.

Bij de groentenmeneer een ui en een sjalotje kopen. Bij de slager een pondje gehakt.

Kijk in uw kruidenrekje of u nog wat safraan hebt. Heeft u geen safraan of vindt u dat te duur, kunt u ook een beetje kurkuma en pilipili gebruiken. Uit de voorraadkast haalt u een blikje tomatenpulp. Twee flessen witte wijn, van die lekkere.

Snijdt eerst het uitje fijn en fruit het. Afblussen met een glaasje witte wijn (ha houdt u mooi 1 1/2 fles over om lekker op te tetteren. Daarna de tomaten erbij en aan de kook brengen. Zout peper en de safraan. Met een staafmixer of een blender tot een gladde saus verwerken.

Nu de inktvis schoon maken. En natuurlijk het gehakt op uw eigen wijze klaarmaken. Ik deed het met een sjalotje, zout, peper, peterselie en paneermeel.

Nu het gehakt in de inktvis proppen. Ik vind dat een leuk werkje, anderen vinden dat ik dan een psychiater nodig heb, u ziet maar.

Breng het sausje aan de kook en stop de gevulde inktvissies er in. Een half uurtje laten pruttelen en opdienen. Met de overgebeleven witte wijn. Als voorgerecht kunt u er rijst bij serveren, of pasta.

lummel

PS, ik heb vandaag geen nieuwe muziek of band ontdekt dus ik houd me aanbevolen. Hij/zij die hier een passend muziekje bij weet te verzinnen wint een prijs: ik kom dit gerecht voor u koken.

7 responses to “Vleesch en visch”

  1. lummel says :

    smullen maar, als tapas heel erge leuk met andere tapas.

  2. Rob Alberts says :

    Vleesch noch visch is het oude spreekwoord.
    Maar jij combineert het gewoon.
    In welke keuken mag dat ook al weer niet?

    Eet smakelijk!

    Volgende recept vegetarisch?

    Vriendelijke groet,

  3. Erik says :

    Dit recept vraagt een stevige funkjam, wat denk je van D´Angelo

Geef een reactie

