De Z blijft in de maand: Oezters

Gisteren, vandaag en morgen en overmorgen eet ik oesters. Waarom? Dat is vurschrikkuluk lekker. 12 oesters voor 2€50.

Vandaag ben ik naar de punt van Fouras gewandeld. Het was warm en we hadden best trek in een aperitiefje. Dus naar de oesterman (een volle neef van de mozzelman) om in het zonnetje 6 oesters, 2 bammetjes, een pakje zoute botor en een beker witte wijn (Charantais).

Het recept voor oesters: maak ze open en eet ze op. U kunt er een beetje zitroen over doen of een plasje wijnazijn met sjalotjes

.lummel met oesters

Een half uurtje later aten we thuis de laatste zardientjes op, op een getoast plakje volkorenbrood.

zardientjes botorham

lummel

5 responses to “De Z blijft in de maand: Oezters”

  1. lummel says :

    zorry voor dat petje, maar zonder verbrandt mijn knar

  2. Ilona says :

    Oooh, wat mis ik dit! Sucht….
    Nou ja. Geniet maar lekker hoor, met je petje.
    Staat je goed.

  3. Corja says :

    Oesters. Dat moet je leren eten, denk ik. Maar eens zoeken naar iemand die daar les in wil geven. Maar die sardientjes… hmmmmm.

  4. Rob Alberts says :

    Mijn Vietnamese vrienden rapen zelf van alles eetbaar uit de zee.
    Terwijl zij toch uit Hanoi en Saigon komen.
    Blijkbaar blijven het vissers?

    Smakelijke groet,

  5. Bertie says :

    Heb ik nog nooit gegeten en heb dan ook geen idee van de smaak. Dat wordt hier nooit gedaan, om ze te kopen zouden we naar een grotere plaats of stad moeten gaan.
    Ik houd me voorlopig bij mozzelen 😉

Geef een reactie

