Hoorn van overvloed

viez

Trompettes de Mort heten ze in Frankrijk. Dat klinkt gevaarlijk. ik moest de Nederlandse vertaling opzoeken: doodstrompetten of hoorn van overvloed. Dat laatste klinkt beter dan doodstrompetten. dat trekt alleen maar raar volk aan dus gekozen voor hoorn van overvloed.

Ik heb al eens eerder gezegd dat ik geen paddestoelen lust. Geeneen. ik heb het geprobeerd, maar ik mot ze niet.

Ik maakte het dus voor mijn vrouw.

Benodigdheden: 5 kakelverse eieren, 300 gram paddestoelen, een sjalotje, fijngehakte peterselie.

Maakt de trompetten schoon in warm, vochtige keukenrolpapier. Daarna goed afdrogen. eerst het sjalotje znipperen en glazig laten worden. Nu de trompetjes erdoor roeren en ook de peterselie. Op smaak brengen met zout .Als het naar paddestoelen begint te stinken ruiken mogen de 5 heel luchtig geklopte eieren (eieren kloppen op de maat van de Marsaillaise) erbij. Als u het gaar vindt dient u het op en eet u het op.

lummel

paddestoelenmuziek

5 responses to “Hoorn van overvloed”

  1. lummel says :

    Of je worst lust vroeg ik aan mijn vrouw. Nee zei ze dus maakte ik het worstrecept voor mij en deze paddestoelenhap voor haar. Het worst recept voor later.

  2. Bertie says :

    Echt een recept voor toen ik pas getrouwd was en nog moest leren koken. Op het ritme van de Stones. 😉

  3. Bertie says :

    Maar die naam, Trompettes de Mort, het gaat toch niet over giftige paddestoelen??

  4. Rob Alberts says :

    Lekker!

    Smakelijke groet,

Geef een reactie

