Of u worst lust

pardon

Ik hou van worst.

En je kan in Frankrijk echt hele lekkere wosrt kopen. Iedere regio heeft zo zijn eigen worst. Vandaag maakte ik een Saucisse de morteau op een iets andere wijze klaar. Normaal worden ze bij linzen geserveerd.

Vandaag een Rougail.Dat komy uit het Ile de la Réunion.

Gaat naar uw slager en koop een heerlijke verse worst. Verder heeft u een grote ui, 4 tenen knoflook, een flink stuk gember, platte peterselie. een eetlepel kurkuma en een flinke hoeveelheid pilipili en natuurlijk een blikje tomatenpulp.

Eerst snijdt u de worst aan dikke plakken. Al het andere snijdt u fijn.

Een lepeltje olie in een braadpan verwarmen. Bak de wost plakken drie minuten om en om en haal ze uit de pan. Doe de gesnipperde ui in de pan. Drie minuutkjs. Daarna de andere fijn gesnipperde ingrédienten (ook de kruiden)  er doormikken.

Doe er een scheut witte wijn door en laat het vocht verdampen. Nu de tomatenpulp erdoor. Goed roeren, de plakken worst mogen weer terug en een half uurtje met het deksel erop laten pruttelen.

Als het klaar is een paar flinke draaien peper uit de pepermolen erop alsmede de peterselie.

Ik dronk er een baskisch wijntje bij: een Iroulequi en serveerde er witte rijst bij.

lummel

6 responses to “Of u worst lust”

  1. lummel says :

    sorry voor de vieze veeg op het bord. Ziek nu pas, maar ik heb het al op zodat ik geen nieuwe foto kan plaatsen

  2. NaNoNé says :

    Voilà: [IMG]http://i61.tinypic.com/x4j86h.jpg[/IMG]

  3. Rob Alberts says :

    Geen dier meer op mijn bord, dus ook geen worst meer.

    Maar met smaak denk ik terug aan de worsten die ik vroeger at.

    Mijn Schotse ex vond de Nederlandse worsten niet lekker.
    Totdat zij ontdekte dat in Schotland vooral meel in de worsten wordt verwerkt …..

    Diervriendelijke groet,

Geef een reactie

