Kijk dattis nou lollig

noz

NaamNomName wees me in één van zijn reacties op het bestaan van een winkelketen in Frankrijk waar ze allerlei spullen heel goedkoop verkopen.

Ik woon al 26 jaar in Frankrijk maar ik kende die winkels niet. Goed dat er nog Nederlanders zijn die me op de hoogte houden van wat er bij in de buurt gebeurt.

Er is dus zo’n winkel bij mij in de buurt. Ik ben er gelijk heen gegaan. Zie hier mijn buit (een gedeelte, ik heb me aan NaNoNaé’s advies gehouden om niet eerst een flesje te keuren (morgen is het waarschijnlijk al weg).

Houdt u vast: de côtes du Rhone 1€99, de Blaye voor 3€49 en de Saint Emilion (20jaar oud) 6€99

Mocht u naar Frankrijk op vakantie gaan, ga eerst naar de NOZ en laadt uw wagen vol met oude wijven, uh wijnen.

Bedankt voor de tip Heer!

lummel

noz2

 

8 responses to “Kijk dattis nou lollig”

  1. lummel says :

    lees vooral ook de reactie van NaNoNé op ‘Schat staat de sjampoepel koud?’

  2. Rob Alberts says :

    Proost, op het nieuwe jaar!

    Veel geluk, gezondheid en drinkplezier.

    Vrolijke groet,

  3. lummel says :

    Ik heb er een tweede pheauteau bijgezet. Ik heb die ouwewijn gisteren geprobeerd. Eerst netjes gedecanteerd in een decanteercaraf. Zo komt er een heel groot wijnoppervlak met de zuurstof in aanraking. Dat werd tijd, hij zat al 20 jaar opgesloten. Ik heb dat zo zes uur laten staan. Toen hield ik het niet meer, ik moest proeven. De kleur is prachtig, loopt tegen bruin aan. De smaak was zacht, ik had het wat sterker verwacht, maar al met al een prima fles voor en prima prijs. had ik nou maar twee dozen….

    • lummel says :

      Ik had twee visies, iemand zei dat je zo’n oude wijn juis niet meer moet decanteren, en een ander zei me het zel te doen. Beiden komen heel geleerd over. Ik deed het dus wel en heb hem niet vermoord.

  4. Bertie says :

    Lijkt mij niet duur, vooral de Saint Emilion niet; maar ik ben dan ook een wijnbarbaar.

    Ik ken alleen de prijzen van port (echtgenoot dronk Ruby, het liefst die van de Aldi), en van vermouth (nog steeds is Martini de lekkerste) maar deze dranken neem ik haast nooit omdat ik er te gauw dronken van word.

    Mijn smaak gaat uit naar een biertje, iets zoets als lieblich of moelleux, af en toe chardonnay, En dan NIET ijskoud zoals ze je in de Moezel voorzetten en waar je buikpijn van krijgt. Dat is het drankje verzieken. /)

    • NaamNomName says :

      Kocht u ook laatst die 20 jaar oude port bij de Aldi? Voor € 15,- héél goed te doen! (Bij mij in de winkel staan nog een paar blikken…)

      Wat vermout betreft: er is beslist weinig mis met Martini, maar probeer toch zeker eens Noilly Prat of Nolin, zeer aromatische Franse vermouts.
      En de nec plus ultra: de in kleine hoeveelheden en met de hand gemaakte “Il Professore”: fenomenaal, maar die kost dan ook wel wat!

  5. A. Dapie says :

    Hoe is het mogelijk, ik heb hier ook nooit van gehoord. De St. Emilion uit 1995 … ongehoord ….

  6. bookmarkmijnboek says :

    Te laat om nog wijnkenner te worden maar nooit te laat gelukkig om een wijnkenner te leren kennen. 99 euro voor een fles wijn zou ik nooit betalen want ik denk oprecht dat ik het verschil tussen bijvoorbeeld een fles van 30 euro niet zou proeven. Voor een fles port zou ik het wel (weer eens) willen doen. Daar weet ik ook geen kurk van maar gelukkig wel dat ik het lekker vond.

    Ik ben eens er vandoor gegaan met de vriendin (werd ex) van een zoon van (zo zei hij continu, zij bevestigde dit) de grootste fabrikant van Portugese kurken.
    Maar het was uiteindelijk ik die met de kater bleef.

    Eet fijn en smakelijk in 2016…!

    Het vuurwerk houdt mij hier, A’dam bij de Sloterplas, ondanks slaappillen wakker, dat is zeker in uw dorp, stad* geenszins het geval?

    *was toch niet IN Parijs? Er net buiten? Ik vergeet steeds dat ik dit jaar veel vergeet…;(

Geef een reactie

