Tomatentaarttatin

tomatentaart

Ik besluit dat het dit jaar toch zomer gaat worden. Dit is een gedurfde voorspelling want ik heb de voortekens niet op mijn hand. Ik moet me met Méteo France behelpen en die liegen er op los dat het een lust is. mooie baan trouwens. Je vertelt op TV wat voor weer het wordt en dan sta ik ik weer te zweten met mijn regenjas en paraplu in een stikheet Parijs. Of ik loop in mijn korte broek en Tshirt door stortbuien heen. En dan de volgende dag surry zeggen? Nee hoor gewoon door blijven liegen.

Het wordt dus zomer en dan kunt u deze tomatentaart lekker proberen. U haalt een flink aantal van die piepkleine tomaatjes in huis. Ook een paar vrolijk gekleurde paprika’s bemachtigen en een loeiheet groen pepertje. In een flinke plas olijfolie langzaam laten carameliseren. Als dat gebeurt is in een taartvorm storten en met een laag bladerdeeg bedekken. Goed de randjes in stoppen zoals u zich dat kan herinneren van voor het dekbed. (voor de jongeren: dat ging met lakens en dekens, google dat maar eens)

In een op 180° voorverwarmde oven schuiven en de taart eruit halen als het bladerdeeg mooi bruin en gaar is. Uit het blik halen en af laten koelen. Bestrooien met wat Parmezaanse kaas en een scheutje Balsamico azijn.

Heerlijk Makkelijk Zomers en heel tatin

lummel

Zomer muziek: Mango Kerrie

 

5 responses to “Tomatentaarttatin”

  1. lummel says :

    Ik ben het trouwens met pawi eens die niets gelooft van dat verhaal van die zussen Tatin die deze vorm van ondersterboventaart per ongeluk zouden hebben uitgevonden door een gewone appeltaart te laten vallen. Wordt nog steeds door consultants als voorbeeld van serendipity aangevoerd. Ja ik weet niet hoe sirenditidiep schrijft.

  2. lummel says :

    u kunt ook schilfers Parmezaan eropstrooien, dat is nog lekkerder dan die zakjes poeier

  3. Rob Alberts says :

    De zomervoorspelling laat ik nog even voor wat het is ….

    Smakelijke groet,

  4. Bertie says :

    Die taart ga ik maken. En de muziek zet ik er bij aan.
    Is al grijs gedraaid maar blijft eeuwig goed. Echt zomers, zelfs Franse

Geef een reactie

