botorhammetje

broodje smurrie

Een paar sneetjes brood in de oven grillen. Met knoflook besmeren. Nu een laag mosterd  erop.Eeen courgette raspen, uitknijpen. 60/70 gram smaakvolle kaas (appenzel, beaufort, comté) raspen, mixen. Zout peper en een citron zesten. Mengen, op smaak brengen.

Op de botorhammen en onder gril in de oven. 5/6 minuten.

Uit de oven halen en op eten.

lummel

7 responses to “botorhammetje”

  1. Rob Alberts says :

    Prachtrecept!

    Smakelijke groet,

  2. Bertie says :

    Lijkt me lekker. Maar waarom die citroenschil raspen op zijn Duits ???

    • NaamNomName says :

      Bertie, met uw kennis van het Duits weet u vast ook wat “Verschlimmbesserung” betekent?

      F.Y.I: ‘Zest’ is een Engels woord en komt zelfs in het Duits (Duden) niet voor, es tut mir leid.
      Het is een (geaccepteerde internationale culinaire) term voor de afgeschaafde opperhuid van citrusvruchten.
      Als zodanig ook bekend en gebruikt in Duitsland –dat dan weer wel, al zeggen puristen daar Zitrusschaale-reibe, zoals mijn Leidse overgrootvader, mijn Hollands-Franse oma, mijn Hollands-Pruissische moeder en ook ikzelve het in onze taal ‘citroenrasp’ noeme.)

      Te uwer overweging: In het Duits is een rasp een raps.
      En noemt u eens één Duitse kok?

      Dat bedoel ik.

      *Zum wohl!

      (Instr. f. Gerauschmacher: Hackengeklack, Messergerinkel, Kristallgeklingel, Pistolengeknall, Mörserkrachen, Glockengeläute, Pferdewiehern und Weibergeschrei…)

      • Bertie says :

        NaamNomName,

        Ik ga diep door het stof voor mijn foute aanname, het spijt me zeer.
        En ja, wat Verschlimmbesserung betekent weet ik toevallig wel en zeker.

        Duitse koks ken ik niet, we eten zelden in Duitsland behalve Zigeunerschnitzels aan de Moezel, aangevuld met bakken vol sla en te koude wijn.
        Ohne Gerausc

  3. Corja says :

    Hmmm, lekker. Op de courgettes moet ik nog even wachten, maar knoflook heb ik vanmiddag juist geoogst!

Geef een reactie

