Parelhoen en slavinken

spag

NaNoNe heeft weer eens gelijk met zijn inzendingen.

Ik tochtzondag op de markt een gevulde parelhoen. De kippenverkoper had het beest van zijn botten ontdaan en had er een heerlijk kippengehaktje in gerold.

Maar daar wilde ik het niet over hebben. Het is weer herfst en de pompoenen overspoelen de markt weer. Ik ben een pompoenenliefhebber. (NaNoNé mot ze niet!) Maar Ilona, Rob en Bertie zullen hier blij mee zijn: de spaghetti pompoen. U ziet het op de pheateau rechts onder in de hoek.

U dondert de spaghetti pompoen in het water en kookt hem/haar gaar in water. 40 minuutjes volstaan (ik heb de hoofdletter 4 niet op mijn toetsenbordje gevonden).

Daarna hakt u het ding in 2 stukken, haalt u de pitjes eruit en met een vork rapst u er het vruchtvlees uit. het worden spagheties. Eerlijk waar. Lekker en leuk.

poem

En u het muziekje:

 

 

lummel

3 responses to “Parelhoen en slavinken”

  1. Bertie says :

    Nog meer parelhoen. Een lekker stukje vlees is ook aan mij besteed hoor, maar niet te vaak.
    De pompoenspaghetti klinkt interessant, wordt er zout bijgedaan of een kruidje doorgeroerd?

    ps.
    Aparte versie van Bohemian Rhapsody. Beetje gevaarlijk, na een paar minuten sprong antivirusprogramma uit.

  2. Rob Alberts says :

    Prachtige zangeres en een mooie vertolking.
    De pompoen ligt al in de keuken.

    Smakelijke groet,

  3. geradus says :

    Zoveel leuke ideeen recepten en verhalen de laatste tijd. Als anonieme lezer kijk ik hier sporadisch, maar met plezier en het afgelopen jaar was top! Juist de kleine tips maken het af.

Geef een reactie

