ZeeZuurKool

zeezuur1

Dit heb ik al eens eerder geplaatst, mar anders.

Koop een kilo zuurkool (rauwe). Kook de zuurkool in een plas wijn en een plas water met zwarte peperkorrels gaar, laat ook een paar piepers meekoken.

Ga naar de markt en koop vissen. Ik kocht kabeljauw, zeeduivel, gamba’s, haddock (gerookte kabeljauw), st Jacobsschelpen.

Kook de vissen in een stoompan juist gaar. Pazzop te lang gekookte vis is niet te vreten.

De st Jacobsschelpen en de rauwe gamba’s op een prikker in een beetje olie snel bakken.

zeezuur2

Doe nu alles in een grote schaal, ik gebruikte mijn wok. langzaam opwarmen en opdienen.

lummel

ik zag dit groepje vandaag op de tulluvisie. Prima, ze hebben een nieuwe plaat gemaakt. Cool

 

7 responses to “ZeeZuurKool”

  1. lummel says :

    Oja een paar rivierkreeftjes mochten ook meedoen

  2. NaamNomName says :

    Kreeffies > Escrevices > Crayfish. (A rose is a rose is a horse of course, uiteraard mijn paard, uiteraard.)

Geef een reactie

