Zestig min zevenentwintig is drieendertig

koreaVandaag kunt u het laatste pheauteautje uit mijn keuken zien. We gaan namelijk verhuizen. Weg uit de Parijse regio en naar het plattere land. We gaan naar de de Champagne streek, waar de Sjampoepel vandaan komt. Ik ga snel nieuwe vrienden maken zou François Fillon, monsieur corruption, zeggen. Het toeval wil dat ik op de school François Villon las, wat één lettertje een verschil kan maken.
27 jaar in hetzelfde keukentje. Twee gasstellen, twee ovens en twee keukentafeltjes gaan de geschiedenis in. In de nieuwe keuken ga ik leren met zonder gas te koken. Inductie alstublieft!

Het keukentafeltje waar u zo verknocht aan bent (het marmeren bistro tafeltje) krijgt een andere bestemming. Gisteren hebben we 27 jaar in de kelder opgeslagen spullen weggegooid. De spullen gaan, de herinneringen blijven. Mijn RIH racefiets (bustraan uit de Jordaan mag blijven, opgeluchte zucht)
Ons nieuwe appartementje ziet uit over de Marne. De keuken is voorzien van prachtige spullen en is twee keer zo groot als mijn oude keukentje. Joepie. Pheauteaux volgen.

We zitten nu in de kartonnen en de dozen dus ik kook effe iets minder. Vandaag bij de supermarkt een Koreaans standje. Cup-a-soup uit Korea. Heet water erbij en klaar.

Ik ga weer door met eetbloggen maar vanuit mijn nieuwe appartementje. Ik ga de glasfiber wel missen, maar dat duurt maar één jaar.

Ork ork ork ork, you eat soupe with a ?

lummel

8 responses to “Zestig min zevenentwintig is drieendertig”

  1. lummel says :

    jaja mensen we gaan door

  2. Rob Alberts says :

    Succes met de verhuizing.

    Vrolijke voorjaarsgroet,

  3. Bertie says :

    Verhuizen is een flink karwei, je hebt toch wel een bakfiets die groot genoeg is??☻Neem een extra kom Koreaan voor de spierkracht.
    Champagne ligt niet zo gek ver maar tis wel wat anders dan de Parijse regio, neem ik aan.
    Succes, ook met het nieuwe koken. Zal wennen zijn, gas gaat zo snel.

  4. pawi says :

    http://www.volkskrant.nl/buitenland/vaticaan-wil-geen-glutenvrije-hosties~a4505409/

    Moest even denken aan mijn eigen recept voor hosties. En aan die van de gifbeker van Sokrates. En die van de Biest. En hoe ze vroeger vroeg moesten uitvaren (roeien!) om de selderijknollen voor een goeie prijs te kunnen verkopen.

    Alles goed in La Douce France? Al gewend aan inductiekoken?

    Zo ja, geef je dan je ervaringen weer? Ik hoop op een herleving van dit blog.

    Muziekje is deze dagen af te halen in Ahoy Rotterdam, North Sea Festival, dat daar nog vijf jaar blijft vanaf nu.

Geef een reactie

