Rog met kappertjes en botor

kappertjes

Scim15 heeft waarschijnlijk smaak en verstand van eten. Op mijn Instagram (delummel) riep hij/zij: Wow toen het plaatje verscheen.

inderdaad ongelooflijk lekker en nog gemakkelijk ook. Ga naar de visboer en koop één roggevleugel per persoon. Loop door naar de botorboer en koop een flinke eetlepel botor per persoon. Nu wat zitroenen scoren. En natuurlijk kappertjes. Ik ben gek op kappertjes en heb er waanzinnig veel op mijn bordje gedaan. Het mag wel wat minder hoor. ook een bozzie peterzelie. Ik ga trouwens op zoek naar een nieuw kappertje in de buurt, ik begin warempel op een ouwe hippie te lijken. In uw keukenkastje heeft u vast nog wel een paar scheuten wijnazijn staan, een laurierblaadje en een paar peperkorrels. Doe de vis in een pan met alle ingrediënten, behalve de botor, kappertjes, de zitroen en de peterzelie. Als het water kookt 15 minuten laten pruttelen, niet koken! Fremiseren.

4 minuten voor het einde laat u de botor smelten, knijpt er een zitroen door. Nu de kappertjes erbij.

Doe de vis op een bordje, giet de zauz erop en de fijn gesneden peterzelie.

U kunt er gerust een glas Bourgogne Aligoté bij drinken.

lummel

Rog met kappertjes muziek:

14 responses to “Rog met kappertjes en botor”

  1. lummel says :

    De zon schijnt eindelijk weer eens een beetje, ik heb heerlijk gegeten en van de Specials krijg ik altijd goede zin. Wat wil een man nog meer?

    • Bertie says :

      Geen idee, ik ben geen man. Maar het recept lijkt me wel wat, alleen die kappertjes, ik heb nog nooit verse gezien. Bestaan die wel?

      • lummel says :

        Kappertjes zijn de ongeopende bloemknopjes, geconserveerd in zout of ingelegd in azijn, van de kappertjesplant, Capparis spinosa (uit de kappertjesfamilie Capparaceae). De plant wordt gekweekt in landen met een mediterraan klimaat, vooral in Spanje, Frankrijk en Italië.

        Zegt wikipedia

      • Bertie says :

        Over een paarvdagen gaan we naar Zuid-Frankrijk, daar zullen we zoeken. 😉

      • NaamNomName says :

        Kappertjes zijn familie van de augurk en de zilverui en groeien aan de Azijnboom. (Geen echte boom maar een soort herfsttijloos –niet te verwarren met de crocus– en directe verwant aan de honkbalknuppel en de gulprits. Vliegende zeezoogdieren dus.)

      • NaamNomName says :

        Verse kappertjess, héérlijk! Het hoogtepunt van het seizoen!

        (Neen! Kappertjes bestaan allen maar oudbakken inderdaad. Ik loog omdat er iemand van de kappertjesmafia mee stond te luisteren. Trap er niet in, ga weg zo lang het nog kan! Kappertjes zijn een Noord-Koreaans instrument om linkse mensen mee te vangen en ze hebben me. Help. AUB?)

  2. NaamNomName says :

    Terzijde: de Bourgogne Aligoté : die hebben we hier niet.
    (Wel witte Kroaten en Slovenen met een dergelijk karakter, en soms ook uit leuke, spannende druiven.)

    En excuses voor de foto van die patten, maar ik ben als 50-plusser zo blij als een kind met met mijn onlangs aangeschafte tweede paar. (Mijn eerste paar kocht ik als 18-jarige knaap in Londen, op schoolreis, met geld gekregen van mijn grootmoeder. 19 pond, net geen 80 gulden, toen.

    Ik zag ze op de hoes van de eerste LP van The Specials.
    Van de week vraagt zo’n vega-meisje met dreads ineens “Hee meneer! Zijn dat Doctor Martens?”
    “Ja mijn kind, dat zie je goed!”
    “Koel.”
    “Zijn eigenlijk winterschoenen hoor!”
    “Nee maar ik bedoel ‘cool’.”

    Zucht.

    • lummel says :

      Mooie stappers. Ik heb veel later een paar hoge gelen gehad. Ook in London gekocht.

    • lummel says :

      Ik heb iets met schoenen. Ik heb meer schoenen dan mijn vrouw en dochter. Zelfs na de verhuizing waardoor ik een aantal paren weg moest gooien. In de jaren 70 liep ik als alle echte basketballers op lage all stars. Nu is dat heel gewoon maar vroeger herkenden we elkaar aan die schoenen. Daarna had ik een periode met Spaanse laarzen. In de late seventies drog ik hele puntige schoenen, mijn mooiste paar blauwe suede. Tegenwoordig heb ik mooie gekleurde leren schoenen. Het laatste paar is groen, andere kleuren op dit blog te bewonderen. En natuurlijk mijn blauwe chuck taylor low cut all stars uit amerika. En nog steeds mijn santiagues

  3. Bertie says :

    Dat is een heleboel informatie achter elkaar. Cool!

  4. Ilona says :

    Met recht: Wow…

  5. Ilona says :

    En geen woord te veel gezegd

Geef een reactie

