Chocoladetaart

taart

We zagen dit op de teevee en wilden het meteen maken. Mijn dochter was sneller dan ik en maakte het de volgende dag al. Ik ben meteen naar haar toegereden om het te proeven. Eindoordeel: Fantasties.

Dit haalt u in huis:

30 gram Hazelnoten, 30 gram amandeltjes, 70 gram amandelpoeder en 130 gram dadels. ook 200 gram kokosmelk en 70 gram bittere chocolade. 250 gram rode vruchten om het af te maken.

Zo gaat u tekeer

De oven mag stuk zijn, die wordt niet gebruikt. Doe de noten en de dadels in een mixer en mixen maar. Druk de verkregen smurrie aan met een lepel in een bakblik. Goed pletten, leuk werkje.

Nu de cocosmelk au-bain-marie verwarmen (doe een kom in heel heet water) doe de chocola erbij en laat het smelten tot een mooi papje. Ganache zeggen de franse koekenbakkers. Giet de ganache op de taartbodem en druk er de rode vruchten in.

Twee uur in de koelkast en het is klaar. Volvreten maar!

lummel en Julie

 

 

 

7 responses to “Chocoladetaart”

  1. lummel says :

    als oude rocker was ik niet echt helemaal weg van de foo fighters. Maar hun laatste album draai ik al een week aan één stuk.

  2. Bertie says :

    De taart gaak maken maar die dadel laat ik weg. Vieze dingen. 😦

  3. Rob Alberts says :

    Ik kom graag langs om bij jou te proeven.

    Smakelijke groet,

  4. Evelyne says :

    mmmm, ziet er heerlijk uit!

Geef een reactie

