Pee Pastinakel

Pee Pastinakel is een wijs man in de boeken van Marten Toonder.

Bij mij is pastinaak een van de lekkerste groenten die ik ken.

Haal een paar pastinaken in huis. Snij ze in frietvorm of in lange driehoeken zoals op de foto. Bestrooi ze met kerrie en daarna een beetje olijfolie. Schuif ze in de oven. Ik gebruikte een bakblik en een ovenpapier. 25/30 minuten op 200 graden en het is klaar. Genieten maar. Er zijn er ook, moet kunnen, die de olijfolie met een lepeltje honing vermengen. Van mij hoeft dat niet, wat de pastinaak is zoet genoeg.

lummel

3 Reacties op “Pee Pastinakel”

  1. lummel zegt :

    Zou ik doen als ik U was.

  2. Rob Alberts zegt :

    Lekker!

    Smakelijke groet,

  3. Ilona zegt :

    Pastinaak weleens geprobeerd in de hutspot zoals ten tijde van het Leidens Ontzet. Er zat weinig smaak aan de pastinaak, vonden wij.
    Maar zoals hierboven beschreven lijkt het me wel wat meer smaak opleveren. Klinkt goed in elk geval en ziet er heerlijk uit.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.